Jan Štika získal před nástupem do společnosti Outdoor Concept bohaté zkušenosti v oblasti produkce, marketingu, PR i fundraisingu, a to nejen v České republice, ale také v zahraničí. Řadu let se podílel na organizaci a přípravě gastronomických festivalů v Německu. Na domácí půdě pak zajišťoval produkci takových akcí, jako je například MČR Svatohorský Downtown, městský závod na kolech, nebo populární hudební festival Metronome Festival Prague.

Vedle toho působil také na Vyšší odborné škole zdravotnické, managementu a veřejnoprávních studií v Plzni. Zde začínal na pozici odborného učitele, kdy vyučoval německý jazyk a předměty zaměřené na sport, a později působil také jako vedoucí oboru Management sportovních aktivit. V jeho kompetenci tak bylo vedení ostatních pedagogů, tvorba akreditace oboru pro MŠMT a plán studijního roku.

Jeho práce je pro něj zároveň koníčkem, a tak i část svého volného času věnuje organizaci společenských a kulturních eventů. Má rád sport, kde preferuje cyklistiku, plavání, míčové hry a zimní sporty, hudbu a také cestování.