Je to sen každého startupisty - postavit firmu, o kterou se budou přetahovat nadnárodní technologické společnosti. Vítu Horkému se přesně toto podařilo, jeho společnost Brand Embassy před rokem koupil izraelsko-americký podnik Nice, jehož akcie se obchodují na burzách v Tel Avivu a New Yorku a jehož tržní hodnota je 12 miliard dolarů.

Vít Horký Brand Embassy založil před devíti lety se svým byznysovým partnerem Damiánem Brhlem s cílem pomoct jiným firmám komunikovat se zákazníky tak, jak si žádá doba, tedy s využitím nejen call center plných otrávených telefonních operátorů nebo prostřednictvím anonymních e-mailových schránek, ale také s nasazením Facebooku, Twitteru, Instagramu, YouTube, Viberu nebo automatizovaných chatbotů.

Dnes má Brand Embassy klienty po celém světě, několik desítek je na žebříčku největších amerických korporací Fortune 500, jenže cesta k tomu byla hodně trnitá. "Podnikání není nikdy lehké, to vám nikdo neřekne," vypráví Horký v podcastu Poprvé, kde popisuje, jak ho budování Brand Embassy málem stálo život, protože na začátku firmě věnoval tolik času a pozornosti, až ho stihly vážné zdravotní problémy. 

Vít Horký se na podnikatelskou cestu dal už na střední škole, samozřejmě s pomocí otcova živnosťáku. V podcastu vypráví nejen o tom, jak se učil programovat během brigády v McDonald's, ale také o tom, jak při rozjezdu Brand Embassy vyrazil naslepo do Londýna a přespával tam po různých podnájmech na pohovkách, jak na začátku přepálil start a ví o podnikatelích, kteří tak moc chtěli uspět, až je to stálo život, nebo o tom, jestli ho na začátku poháněly spíš peníze, nebo chuť něco dokázat.

Epizoda s Vítem Horkým je už třetím dílem nové podcastové série Poprvé, před ním byli hosty moderátora Jana Hrušovského zakladatel on-line lékárny Pilulka.cz Petr Kasa a známý ekonom a popularizátor evropské integrace Radek Špicar.

Podcast Poprvé je k dispozici také na Spotify a v Apple Podcasts.

Textový přepis rozhovoru si můžete přečíst tady.

S přispěním Jessicy Kapetanovič