Americká internetová společnost Facebook v prvním čtvrtletí více než zdvojnásobila zisk na 4,9 miliardy dolarů (122 miliard korun) z 2,4 miliardy dolarů před rokem. Oznámila to ve čtvrtek firma, která provozuje největší internetovou sociální síť na světě. Americká softwarová společnost Microsoft pak ve třetím finančním čtvrtletí zvýšila čistý zisk meziročně o 22 procent na 10,75 miliardy dolarů (268 miliard korun). Firma, která je největším výrobcem počítačového softwaru na světě, to oznámila také ve čtvrtek.

Růst tržeb Facebooku sice kvůli negativnímu dopadu koronavirové krize na příjmy z reklamy zpomalil, překonal však očekávání analytiků.

Celkové tržby Facebooku se meziročně zvýšily o 18 procent na 17,74 miliardy dolarů, zatímco analytici je podle průzkumu firmy FactSet odhadovali na 17,34 miliardy dolarů. Akcie Facebooku po zveřejnění výsledků výrazně posilovaly.

Facebook upozornil, že v posledních třech březnových týdnech zaznamenal výrazný pokles poptávky po reklamě, která tvoří klíčovou část jeho příjmů. Dodal nicméně, že v prvních třech dubnových týdnech zaregistroval u výdajů na reklamu "známky stability".

Facebook provozuje kromě stejnojmenné sociální sítě také aplikace WhatsApp, Instagram a Messenger.

Alespoň jednu z jeho služeb v březnu využilo 2,99 miliardy lidí. To představuje meziroční nárůst o 11 procent.

Celkové příjmy Microsoftu ve čtvrtletí, které skončilo 31. března, meziročně vzrostly o 15 procent na více než 35 miliard dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu firmy Refinitiv odhadovali na 33,66 miliardy dolarů.

K růstu zisku společnosti Microsoft opět přispěly dobré výsledky divize cloudových služeb Azure. Ty podpořil stoupající počet lidí pracujících z domova, který je důsledkem opatření proti šíření koronaviru, napsala agentura Reuters.

Čtvrtletní výsledky Applu překonaly očekávání

Americká technologická společnost Apple kopíruje pozitivní vývoj svého konkurenta. Výsledky firmy překonaly očekávání analytiků.

Tržby podniku se ve druhém finančním čtvrtletí, které skončilo v březnu, zvýšily o procento na 58,3 miliardy dolarů (přes 1,4 bilionu korun). Čistý zisk mírně klesl na 11,25 miliardy dolarů (zhruba 279 miliard korun) z 11,56 miliardy dolarů před rokem.

Zisk na akcii dosáhl 2,55 dolaru. Analytici podle průzkumu společnosti Refinitiv předpokládali, že Apple vydělá pouze 2,46 dolaru na akcii při tržbách 54,5 miliardy dolarů.

Apple ve čtvrtek rovněž oznámil, že jeho tržby z prodeje telefonů iPhone klesly na 29 miliard dolarů z 30,9 miliardy dolarů před rokem. Překonaly však očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu firmy FactSet odhadovali na 28,4 miliardy dolarů.

Šéf společnosti Apple Tim Cook uvedl, že kvůli nejistotě spojené s koronavirovou krizí není možné předpovědět celkové výsledky podniku ve třetím finančním čtvrtletí. Upozornil však, že tržby v Číně se vyvíjejí správným směrem.

Čína nyní začíná obnovovat hospodářský život poté, co byla jako první země zasažena šířením koronaviru. Pro společnost Apple představuje Čína nejen významné odbytiště, ale také důležitou výrobní základnu, upozornila agentura Reuters.

Twitter je ve ztrátě, tržby i počet uživatelů ale zvýšil

Do ztráty se naopak dostal provozovatel sociální sítě Twitter. Ten se v prvním čtvrtletí propadl v důsledku koronavirové krize do ztráty 8,4 milionu dolarů (209 milionů korun). Je to ale méně, než čekali analytici. Tržby pak firmě podle jejího čtvrtečního sdělení meziročně stouply o tři procenta a počet uživatelů se zvýšil nejrychlejším tempem v dosavadní historii podniku.

Twitter ztratil v uplynulých třech měsících jeden cent na akcii. Analytici odhadovali, že ztráta bude činit dva centy. Tržby se zvýšily o tři procenta na 807,6 milionu dolarů (20,2 miliardy korun) a rovněž překonaly odhady.

Ve stejném období loni byla firma v zisku, který činil 191 milionů dolarů.

Počet denních uživatelů sítě, kterým se zobrazuje reklama, stoupl v uplynulém kvartálu meziročně o 24 procent na 166 milionů. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím jich přibylo 14 milionů, což je o dva miliony více, než čekali analytici. Celkový počet aktivních uživatelů už firma nezveřejňuje.

Twitter chce srazit náklady, mimo jiné snižováním počtu zaměstnanců. Už před měsícem varoval, že krize sice zvyšuje zájem uživatelů, kteří na síti vyhledávají informace o koronaviru, ale zároveň v ní klesají příjmy z reklamy, protože zadavatelé šetří. Na reklamě zobrazované vedle tweetů je přitom podnikání společnosti založeno.