„Naše strategie je být společností zaměřenou na řízení zkušeností poháněnou inteligentním podnikáním. Stále více zákazníků se obrací na společnosti SAP a Qualtrics, aby jim pomohly uzavřít zkušenostní propast. Rovněž vidíme zvyšující se adopci řešení nové generace S/4HANA jako nedílné součásti inteligentního podniku, a to ve všech modelech jeho nasazení,“ okomentovali globální výsledky generální ředitelé společnosti SAP Jennifer Morgan a Christian Klein.

Akvizice analytické společnosti Qualtrics na konci roku 2018 spolu s rozsáhlým globálním restrukturalizačním programem dle očekávání snížila provozní zisk oproti předešlému roku o 21 % (IFRS). Společnost Qualtrics přinesla SAP orientaci na oblast řízení zkušeností (XM). Ve více než 25 odvětví Qualtrics pomáhá vylepšovat čtyři základy úspěšného podnikání: zkušenost zákazníků, zaměstnanců, značky a využívání produktu. Více než 11 450 zákazníků, mezi nimiž je například Volkswagen Group Australia, Under Armour, ExxonMobil, JPMorgan Chase, Allianz SE nebo Samsung Group, svěřilo vylepšení oblasti zkušenosti právě Qualtrics.

Také klíčové řešení SAP S/4HANA zaznamenalo růst, a to jak v on-prem verzi, tak i v cloudu. Mezi nové zákazníky patří například Zalando, E.ON, Decathlon nebo Ford Motor Group. Úspěšné jsou i další produkty včetně řešení pro řízení lidského kapitálu založeném na zkušenosti (SuccessFactors), technologické platformy SAP Cloud Platform, či řešení zaměřené na sběr a analýzu dat jako SAP Data Warehouse Cloud nebo SAP Analytics Cloud. Také oblast zákaznické zkušenosti, SAP C/4HANA, získala nové zákazníky, například Royal Dutch Shell, Chevron nebo Aldo Group.

Priority SAP v České republice

Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR, okomentovala: „Loni jsme se zaměřili na tři klíčové oblasti se strategickým významem pro rozvoj našich zákazníků: na podporu stávajících zákazníků při přechodu na nejmodernější podnikový systém SAP S/4HANA, uvádění cloudových inovací a rozšiřování naší zákaznické báze. V každé ze zmíněných priorit se nám povedlo dosáhnout významných úspěchů. V oblasti přechodu na SAP S/4HANA se jednalo o kombinaci nových implementací a migrací. Potvrdilo se, že společně s našimi partnery dokážeme reagovat na poptávku českých zákazníků, přestože zájem o modernizaci ERP systémů byl největší v celé střední Evropě,“ a dále pokračuje: „Cloud je pro nás dlouhodobou prioritou. Dnes máme lokální zákazníky pokrývající všechna dostupná cloudová řešení – řízení lidských zdrojů, nákup, obchod, marketing nebo řízení výrobních podniků. Široké portfolio SAP jsme minulý rok obohatili akvizicí společnosti Qualtrics o oblast experience managementu. Jedná se o mimořádně rychle rostoucí IT oblast, která doplňuje silnou část SAP v oblasti provozních dat o schopnost propojení se zkušeností. Pro zákazníky se tak otevírají nové možnosti. Už v minulém roce toto téma velmi rezonovalo, i v letošním roce je to naše priorita.“

Společnost SAP v České republice má více než 2100 kvalifikovaných zaměstnanců a je významným hráčem na poli propojování technologií a společenské odpovědnosti. Jedním z mnoha projektů je například iniciativa Meet and Code, v rámci které zaměstnanci letos proškolili 412 dětí a mládeže z celé České republiky.

Kompletní výsledky a výhledy si můžete prohlédnout zde.