Nájemné ve skladech v Praze a kolem metropole zdražuje a firmy hledají způsob, jak se při expanzi vyhnout rozšiřování logistických ploch. Vedle automatizace nebo výstavby několikapatrových regálových galerií může být řešením i tzv. dropshipment nebo také drop shipping.

Internetový obchod Alza začal tuto metodu, kdy se zboží doručuje přímo ze skladu dodavatele, využívat už před dvěma lety, mezi první patřily například knihy či pneumatiky. Firma takto dosud spolupracuje s desítkami partnerů a nyní dropshipment rozšiřuje. 

V současnosti tvoří nabídku Alzy přes 200 tisíc unikátních položek, drtivou část obchod odesílá zákazníkům ze svých tří logistických centrech v okolí Prahy nebo ze skladu v Senci. Využití partnerských externích skladů umožní e-shopu nabízet širší produktové portfolio včetně výrobků, které vyžadují specifické podmínky skladování, jako je auto-moto či knihy.

„Posílení v oblasti dropshipmentu by nám mělo zajistit udržitelný růst sortimentu bez nutnosti držet dodatečnou skladovou zásobu,“ říká obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena.

"Dropshipment může být sortiment, který nemá vysokou prodejnost, ale i rozměrné zboží, u něhož by skladování v logistickém centru nebylo šikovné. Typicky jsou to pneumatiky nebo třeba zahradní domky. Na webu je pak většinou uvedeno doručení do týdne či dvou. Může to ale být i aktuální nedostupností produktu na trhu," uvedl letos v rozhovoru Lukáš Baudyš, šéf logistiky Alza.cz.

Dropshipment není neobvyklá logistická metoda. Může fungovat i tak, že menší obchodník využívá logistické kapacity většího. V zahraničí nabízejí dropshipment svým obchodním partnerům třeba Amazon nebo eBay, v Česku pod názvem "partnerský prodej" Mall.cz.

 

Související