Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za "neúmyslné" používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server BBC ve středu napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.

Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už "nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu". Platformu Twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.

Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnali s kontakty, které společnosti poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.

"Byla to chyba, za kterou se omlouváme," uvedla společnost na svém blogu. 

V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování. V březnu byl podobně kritizován i Facebook za používání telefonních čísel a e-mailových adres při dvoustupňovém ověřování k cílené reklamě.