Eletromobilita se stává pro firmy působící v Londýně stále významnějším tématem, tak jak hlavní město Velké Británie stále přitvrzuje podmínky pro vjezd motorových vozidel. K stávající nízkoemisní zóně pokrývající větší část města se od letošního dubna přidala ještě nová oblast centrálního Londýna se zvláště přísnými omezeními. Tato Ultra Low Emission Zone má být jedním z nejradikálnějších opatření v boji proti znečištění ovzduší dopravou na světě. Zatím pokrývá centrum města, ale do roku 2021 se rozroste dále na předměstí. Příprava vyhlášení této zóny byla jedním z důvodů, proč Ford společně s firmami působícími v Londýně jako jsou letiště Heathrow, Sky, Speedy Services, Transport for London, Vodafone a další rozhodly uspořádat studii, která by ozřejmila možnosti hybridního elektrického pohonu.

Flotila 20 hybridních dodávek Ford Transit najezdila v reálném londýnském provozu více než 240 tisíc kilometrů. Na 75 procent jízd v centrálním Londýně přitom vozy dokázaly absolvovat na bezemisní elektrický pohon. V širším Londýně to bylo 49 procent. To ukazuje, že i bez rozvinuté sítě nabíjecích stanic mohou hybridní dodávky dramaticky snížit objem výfukových emisí produkovaných v městském provozu. Díky vybavení hybridní vozidel také spalovacím motorem je možné tato auta nasazovat i na delší trasy.

Vyspělá plug-in hybridní hnací soustava Fordu Transit umožňuje zcela bezemisní provoz na vzdálenost až 50 kilometrů. Při využití zážehového motoru 1.0 EcoBoost lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 kilometrů. Kompaktní baterii lze nabíjet z běžné zásuvky 230 voltů, a protože je baterie umístěna pod podlahou, neomezuje vnitřní prostor ani přepravní kapacitu vozu.

Užitkové vozy v Londýně vykonají za typický pracovní den celkem zhruba 280 tisíc jízd, při nichž najezdí v součtu 13 milionů kilometrů. A čísla nadále rostou. Na dodávky připadá 75 procent nákladního provozu v dopravních špičkách, kdy jen centrálním Londýnem projede každou hodinu 7000 lehkých užitkových vozů. Podobná situace panuje i v dalších evropských městech. Nárůst dopravy dodávkovými vozidly ve městech posiluje zejména rychlý rozvoj nakupování na internetu s potřebou doručit online objednané zásilky zákazníkovi. Úřady na celém kontinentu na tuto situaci reagují zaváděním přísnějších opatření na regulaci škodlivin v ovzduší.

Ford již zužitkoval poznatky nasbírané během londýnského testování k optimalizaci modelu Transit Custom Plug-In Hybrid, který se začne prodávat koncem letošního roku. Na základě testů dostane produkční model výkonnější elektromotor, optimalizované provozní strategie a také upravené displeje, jež řidičům poradí, jak maximalizovat rekuperaci energie.

Další data přinesou podobné programy v německém Kolíně nad Rýnem a ve španělské Valencii. Vedle hybridního Transitu se jich zúčastní také nové hybridní Tourneo.

Související