Intermodální překladiště v Paskově o současné rozloze 70 tisíc čtverečních metrů s kapacitou 4800 TEU a s kolejemi o délce 3 × 270 a 2 × 375 metrů leží v blízkosti průmyslových zón i hranic s Polskem a Slovenskem. AWT na Terminálu Paskov nabízí komplexní služby spojené s intermodální překládkou nákladu.

„V současnosti ve směru sever-jih jsou nejčastějšími destinacemi přístavy Koper, Terst a Gdaňsk a potenciálními intermodálními přepravami mohou být návěsové vlaky ze Skandinávie nebo transporty z řeckého přístavu Pireus,“ říká Michal Kubíček, ředitel Terminálu Paskov.

Terminál v Paskově patří mezi nejvýznamnější překladiště kombinované dopravy ve střední Evropě. AWT ho od roku 2007 buduje na brownfieldu bývalého dolu Paskov. Právě dokončená třetí etapa přinesla nové zázemí pro obsluhu terminálu a zdvojnásobení plochy.

V rámci čtvrté etapy modernizace a rozšíření terminálu, která by měla zahájena v červenci 2019 demolicemi přilehlých budov bývalého dolu Paskov, se dále zvětší manipulační plocha o cca 30 tisíc metrů čtverečních, která bude sloužit jako odstavný prostor pro silniční návěsy. 

Celá modernizace bude ukončena v roce 2020 rekonstrukcí přilehlé železniční vlečky a úpravou čtyř kolejí na délku 750 metrů, což umožní přijímat ucelené kontejnerové vlaky. Poté bude mít překladiště finální rozlohu 150 tisíc metrů čtverečních.

V současnosti terminál obsluhuje 10 velkých zákazníků, mezi které patří například Maersk, MSC, COSCO, EKOL nebo LKW Walter. Na překladišti se v současnosti provede měsíčně přibližně 14 tisíc manipulací s kontejnery a návěsy.

 

Související