reklama
reklama
17. 4. 2019 | poslední aktualizace: 25. 4. 2019  08:31
Komentář

Ideální právník by měl mít především emoční inteligenci

 
Michal Hink
Michal Hink
vedoucí partner Dentons pro ČR

Když hovoříme o inovacích v právu, naše pozornost obvykle směřuje k technologiím. Je vzrušující přemýšlet o tom, jak by umělá inteligence mohla zautomatizovat alespoň část práce, kterou dnes právníci vykonávají. Právo jako odvětví se zabývá lidskou činností, nikdy proto nedojde k úplnému nahrazení právníků roboty. Technologie se samy o sobě neinovují, to dělají lidé. Pouze představují nástroj, který nám v tomto procesu pomáhá.

Jak by měl tedy vypadat právník nebo právnička budoucnosti? Být skvělým expertem v oboru neznamená pouze umět citovat právní předpisy. Mezi jeho hlavní dovednosti patří porozumění dané problematice, schopnost poskytnout relevantní řešení, umění vyjednávat, řešit případné konflikty, přicházet s novými poznatky a dodat klientovi potřebnou oporu v případě, že je vystaven tlaku.

Pokud mám jmenovat jednu vlastnost, která se prolíná všemi těmito dovednostmi, pak je to emoční inteligence. Sociální zdatnost a empatie jsou klíčové pro dosažení úspěchu na trhu právního poradenství budoucnosti.

Řada vědeckých studií přitom ukázala, že emoční inteligenci (EQ) se lze naučit a že lidé, kteří ji mají vyspělejší, jsou úspěšnější v práci a šťastnější v soukromém životě. Za Dentons to můžeme jen potvrdit.

Na začátku tohoto roku byl spuštěn nový globální program pro podporu rozvoje talentů NextTalent, který umožňuje rozvoj emoční inteligence našich právníků a dalších profesionálů. Program využívá výsledků předních výzkumů v oblasti neurovědy a behaviorální vědy a má za cíl odemykat lidský potenciál v digitální éře.

Jádrem programu je rozvoj schopností vést lidi, rozvoj týmové spolupráce, zvýšení schopností vnímat přítomný okamžik, rozvoj emoční inteligence a psychické odolnosti.

Chcete si přečíst celý článek?
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama