reklama
reklama
9. 4. 2019 | poslední aktualizace: 9. 4. 2019  07:45
Každý pátý Čech změnil v uplynulých 6 měsících zaměstnání

Každý pátý Čech změnil v uplynulých 6 měsících zaměstnání

Z nejnovějšího globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad vyplynulo, že v uplynulých šesti měsících změnilo zaměstnání 20,5 % Čechů. Další pětina lidí si aktuálně novou práci buď aktivně hledá, nebo se po zajímavých pracovních příležitostech u jiného zaměstnavatele poohlíží. Nejčastěji měnili zaměstnání lidé pracující v chemickém průmyslu, v telekomunikačních a poštovních službách a tradičně v oboru hotelnictví a stravování.
-rkp
Čtěte více o: analýza | zaměstnání | změna
Každý pátý Čech změnil v uplynulých 6 měsících zaměstnání, ilustrační foto
Každý pátý Čech změnil v uplynulých 6 měsících zaměstnání, ilustrační foto
autor: Shutterstock, HN

Nejnovějšího průzkum Workmonitor mimo jiné ukázal, že počet lidí, kteří se domnívají, že by mohli přijít o svou stávající práci, se oproti minulému čtvrtletí mírně snížil. Se svým stávajícím zaměstnavatelem je spokojeno  70 % českých zaměstnanců.

Kdo změnil zaměstnání a proč?

Během posledního půl roku vyměnilo zaměstnání 20,5 % lidí, což je vůbec nejvíce v celé historii realizace průzkumu Workmonitor v ČR od roku 2010. Míra fluktuace byla u mužů i žen stejná. Nejvyšší podíl těch, kteří měnili práci (29,7 %), připadá na věkovou kategorii 25 – 34 let a tradičně také na nejmladší kategorii zaměstnanců ve věku 18 až 24 let (26,7 %). Jako nejčastější důvod pro změnu zaměstnavatele uvedli respondenti průzkumu získání lepších podmínek (35,6 %), osobní touhu po změně (24,7 %) a nespokojenost se stávajícím zaměstnavatelem (19,2 %). Co se týče oborů, tak k největší fluktuaci zaměstnanců došlo v chemickém průmyslu, v telekomunikačních a poštovních službách a tradičně v oboru hotelnictví a stravování. 

„Mzda, respektive lepší finanční ohodnocení (tedy i benefity), je stále to, co nejčastěji rozhoduje o odchodu ze zaměstnání a přijetí nové pracovní nabídky. Rozpohybovaný trh práce však motivuje lidi ke změně i z jiných důvodů, u mladších generací často třeba jen z touhy po nových zkušenostech a zážitcích, stále více lidí také vyhledává flexibilitu a dobře dostupnou lokalitu,“ komentuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad.

Kdo hledá novou práci?

Aktuálně aktivně hledá novou práci 6 % dotazovaných a 15 % po nových pracovních nabídkách a příležitostech pokukuje. „Je tu ale další zhruba třetina lidí, kteří sice aktivně práci nehledají, ale deklarují, že jsou otevření novým nabídkám. Pro zaměstnavatele je to malá časovaná bomba, protože spolu s panující absencí strachu ze ztráty práce a téměř nulovou nezaměstnaností to znamená, že tato skupina lidí může být už jednou nohou pryč z firmy,“ upozorňuje Alžběta Honsová a doplňuje: „Získat dnes nového zaměstnance totiž ve většině případů znamená, přetáhnout ho od jiného zaměstnavatele.“

Spokojenost a obavy

Oproti předchozímu čtvrtletí vzrostl počet lidí, kteří jsou spokojeni se svým stávajícím zaměstnavatelem. Zároveň klesl podíl zaměstnanců (na 18 %), kteří se obávají, že by mohli přijít o práci. Více se obávají muži než ženy, nejčastěji se jedná o zástupce věkové kategorie 18-44 let. 

„Skutečnost, že zaměstnavatelé začali díky nedostatku volných lidí na trhu práce o své zaměstnance dobře pečovat, nese v dlouhodobém měřítku své ovoce. Spokojený zaměstnanec se přeci jen hůře přetahuje než ten, kdo je nespokojený,“ okomentovala Alžběta Honsová s tím, že relativně největší obavy ze ztráty práce mají lidé pracující v telekomunikačních a poštovních službách (44 %), v hotelnictví a stravování (37 %) a ve stavebnictví (36 %), což jsou obory, které podléhají ve velké míře sezónnosti, a tudíž je zde i běžné ukončování pracovních úvazků s koncem sezóny.

Kompletní Q1 2019 report ke stažení po registraci emailem zde:

https://workforceinsights.randstad.com/hr-research-reports-workmonitor-q12019

Autoři: -rkp
reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama