reklama
reklama
26. 3. 2019 | poslední aktualizace: 27. 3. 2019  12:42

Přesnou podobu autorského práva určí až členské státy. Podobu vyhledávání ale měnit nechceme, říká Zima ze Seznamu

 
Filip Sýkora
Filip Sýkora
redaktor

Společnost Seznam.cz se svým vyhledávačem patří mezi firmy, kterých se významně dotkne právě schválená evropská směrnice o autorském právu. Ta zavádí dvě důležitá opatření. Pod autorské právo zahrnuje i úryvky z textů, které se objevují ve vyhledávačích a na sociálních sítích, nově by za jejich zobrazování měly sítě a vyhledávače od určitého rozsahu platit. Internetové firmy také budou muset kontrolovat, zda na ně uživatelé nenahrávají soubory chráněné autorskými právy.

Členské země mají nyní dva roky na to, aby směrnici převedly do svých zákonů. Právě český zákon přitom bude podle Pavla Zimy, ředitele pro exekutivu a komunikaci společnosti Seznam.cz, rozhodující pro to, jak bude zobrazování zpráv na Seznamu vypadat. Společnost ale nechce stávající podobu svých služeb omezovat. Pomoci vyhovět novým pravidlům by podle Zimy měla i aktuální spolupráce s vydavateli, jejichž příspěvky se zobrazují na homepagi Seznamu ve speciální rubrice.

Zima zároveň namítá, že vydavatelé se mohou zobrazování úryvků článků ve vyhledávání bránit i nyní, a to za současných pravidel. Sami ale aktivně své weby konstruovali tak, aby se jejich zprávy ve výsledcích vyhledávání objevily.

Chcete si přečíst celý článek?
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama