Z prodeje automobilů značky Škoda Auto má německý koncern Volkswagen nejvyšší marže, přesto mají zaměstnanci českého výrobce aut stále výrazně nižší mzdy oproti svým kolegům v Německu. V rámci právě probíhajícího kolektivního vyjednávání se jim chtějí tuzemští odboráři přiblížit. "Nejsme mzdově tam, kde je Volkswagen nebo Porsche. Zatím ale máme menší cíle. Chceme v rámci koncernu vyhrát východní ligu. A postupně chceme prorazit i západní zónu. To se nám již podařilo v Portugalsku," říká v rozhovoru pro HN odborářský předseda Jaroslav Povšík.

Zatímco loni touto dobou odboráři hrozili Škodě Auto stávkou, pokud firma nepřistoupí na dvouciferný růst mezd, letos je vyjednávání o poznání klidnější. Automobilka potřebuje ve velkém investovat. Jen v příštích čtyřech letech plánuje vynaložit zhruba dvě miliardy eur (přes 51,3 miliardy korun). Aby se firmě výrazně nepropadl zisk, chystá úsporná opatření. To bude spočívat v omezení počtu modelových variant, čímž chce od roku 2020 automobilka ušetřit 13 miliard korun ročně.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V článku se dále dočtete:
  • Jaký růst mezd škodováčtí odboráři požadují? Čím se jejich požadavky liší od předchozích let?
  • Jak se mzdy zaměstnanců Škodovky zvyšovaly v minulosti?
  • A do kdy by odbory se Škodovkou mohly dojít k dohodě?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se