reklama
reklama
28. 2. 2019 | poslední aktualizace: 28. 2. 2019  21:12

V potravinářství začíná obrat. Zákazníci se odvracejí od velkých koncernů, chtějí hlavně bioprodukty od malých lokálních výrobců

 
Václav Lavička
Václav Lavička
redaktor

Světový trh s potravinami zažívá velkou změnu. Zákazníci stále častěji požadují zboží prospívající zdraví − čerstvé produkty bez syntetických přísad, biopokrmy a bionápoje, vegetariánskou stravu. Přitom je zřejmé, že se obracejí zády k zavedeným globálním značkám, neboť jim už tolik nedůvěřují. Naopak vyhledávají zboží od menších, méně známých výrobců, dodávajících třeba jen pro určitý region.

"V celém potravinářském sektoru nastává obrat. Od klasických produktů, jako jsou například kečup, majonéza nebo hluboce zamražená pizza, už výrobci nemohou čekat růst," komentuje v německém listu Handelsblatt Martin Schulte, sledující spotřebitelský trh v poradenské firmě Oliver Wyman.

Šokující zpráva od Kraft Heinz

Pro nadnárodní koncerny vyrábějící potraviny, nápoje, kosmetiku, chemické přípravky pro domácnost a další zboží běžné spotřeby je to podle něj trpké poznání a nová zkušenost. Své o tom ví americký potravinářský gigant Kraft Heinz, který musel loni z hodnoty svých hlavních značek odepsat 15 mi­liard dolarů, a tím se ocitl v hluboké účetní ztrátě přesahující 10 miliard dolarů. Společnost jako důvod uvedla nezájem spotřebitelů o její tradiční produkty, například kečup nebo těstoviny se sýrem.

Nadnárodní společnosti v minulosti soupeřily o přízeň spotřebitelů mezi sebou. Vzhledem ke své finanční síle si mohly dovolit zadávat drahou televizní reklamu, jež jim ve vyspělých zemích významně pomáhala zvyšovat prodej. Situace se ale změnila. Současné nové formy internetové reklamy jsou dostupné i pro menší, neznámé firmy. Jejich konkurence je stále viditelnější.

Chcete si přečíst celý článek?
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama