Bridgestone navazuje touto investicí na své dosavadní aktivity zaměřené na posilování pozice v oblasti digitálních služeb v regionu EMEA. Společnost již vybudovala systém pro sběr dat ze senzorů, datových platforem a analytických systémů a uvedla na trh řadu digitálních řešení a aplikací. Spojení nabídek obou firem umožní poskytovat pneumatiky a řešení pro mobilitu širšímu okruhu uživatelů. Přístup k datům firmě navíc umožní optimalizovat virtuální vývoj a testování pneumatik a také provádět inovace na základě síťového propojení pneumatik.

TomTom Telematics má pro Bridgestone velký strategický význam, protože jeho služby využívá již 860 tisíc vozidel, z nichž jsou více než dvě třetiny užitková vozidla, a tento počet neustále roste. TomTom Telematics používá technologie založené na analýze dat, která jsou propojena s otevřenou, rozšiřitelnou a zabezpečenou cloudovou platformou. Ta zpracovává v průměru více než 800 milionů lokalizací GPS, 3,3 milionu jízd a 200 milionů příchozích zpráv za den. Platforma umožňuje provozovatelům flotil užitkových vozidel a leasingovým společnostem zvyšovat efektivitu jejich dopravních provozů.

Akvizice odráží nové sociální, ekonomické a technologické trendy v automobilovém průmyslu. Budoucí vozidla budou síťově propojená, autonomní, sdílená a elektrická. Poroste význam vozových parků na úkor individuálně vlastněných automobilů pro přepravu osob a zboží. To vše vytváří rostoucí poptávku po digitálních službách a propojování různých druhů průmyslu. Nejnovější akvizice je odrazem tohoto trendu.

Související