reklama
reklama
28. 1. 2019 | poslední aktualizace: 28. 1. 2019  00:00

Youtuber Kovy vytáhl s Člověkem v tísni proti dezinformacím. Mediální gramotností by měl disponovat každý, říká influencer

 
Adéla Skoupá
Adéla Skoupá
redaktorka

Populární český youtuber Karel Kovář alias Kovy na videu rázně gestikuluje a vysvětluje divákům, že pokud nemohou pod webovým článkem dohledat jméno autora, měli by zpozornět. "Pod textem ale můžeme najít i zkratku, třeba ČTK, což znamená čekám tučňáčí katastrofu," vtipkuje youtuber a kromě České tiskové kanceláře jmenuje ještě další agentury, od nichž novináři přebírají důvěryhodné zprávy. Pětiminutové video Kovy tentokrát nenatočil jen pro své fanoušky na YouTube. Je součástí pětidílné série nazvané Kovyho mediální ring. Přichází s ním vzdělávací program Jeden svět na školách, spadající pod neziskovou organizaci Člověk v tísni.

"Mediální gramotností by měl v dnešní době informačního chaosu disponovat každý z nás. Dopady sociálních sítí a stovek zdrojů informací na formování názorů, schopnost argumentace i kritické myšlení jsou drtivé a ukazuje se, že nejsme na novou dobu připraveni," vysvětluje dvaadvacetiletý influencer, proč se do projektu pustil.

"Lidé si často pletou zprávu a komentář. Nebo si na Facebooku přečtou jen titulek a už nehledají, odkud pochází, a berou ho jako fakt," říká Kovář HN, co mu vadí.

Chcete si přečíst celý článek?
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama