Jedna z největších firem na domácím alkoholovém trhu, část francouzské skupiny Rémy Cointreau, zruší svoji lokální pobočku a její dosavadní distribuci odkoupí německá společnost Mast-Jägermeister. Po prošetření tohoto spojení u příslušných antimonopolních úřadů – transakce se týká českého a slovenského trhu - by nový společný podnik měl začít fungovat od dubna příštího roku.

"Jednalo se o tom několik měsíců, je to přirozené řešení toho, že vlajková loď Mast-Jägermeister, likér Jägermeister, tvořila významný díl prodejů celé naší distribuční jednotky Rémy Cointreau," říká ředitel Rémy Cointreau pro Česko a Slovensko Jiří Štětina. Ten by se měl zároveň stát i ředitelem nově vzniklého subjektu, který Mast-Jägermeister a Rémy Cointreau v Česku a na Slovensku sloučí.

Tržby české Rémy Cointreau dosáhly ve finančním roce končícím letošním březnem 2,25 miliardy korun, zhruba 40 procent z toho bylo spojeno s prodejem značky Jägermeister. Mezi další důležité značky v portfoliu Rémy Cointreau patří například irská whisky Tullamore Dew nebo řecká brandy Metaxa.

Česko a Slovensko byly pro Rémy Cointreau jedním z mála trhů, kde měla firma vlastní distribuci. Pod svojí značkou prodává dosud nápoje ještě ve Spojeném Království a v zemích Beneluxu.

Kromě této změny na trhu distribuce alkoholických nápojů byla v tomto směru v Česku letos nejaktivnější Coca-Cola. Ta nejprve od ledna začala s distribucí portfolia italské Gruppo Campari a prodává v tuzemsku značky jako Aperol, Cinzano nebo Gin Bulldog. V říjnu pak největší výrobce nealkoholických nápojů na světě, v Česku zastoupený bottlerem Coca-Cola HBC, přibral do svého portfolia značky společnosti Edrington, whisky Famous Grouse, Naked Grouse, Highland Park, Glenrothes a Macallan.