S vedením různých společností má Ladislav Šimek více než dvacetileté zkušenosti. Poslední dva roky byl výkonným ředitelem v Shimeq Air. Před pár měsíci se ale rozhodl společnost opustit a nyní kývl na novou nabídku. Oslovil ho sám majitel.

"Věnoval jsem se vlastnímu podnikání a čas od času přišla nějaká nabídka. Až tato mě oslovila. Firmu loni od zahraničního vlastníka převzali Češi a stala se součástí českého environmentálního holdingu," vysvětluje Šimek, nyní výkonný ředitel v SG Geotechnika.

Podobně jako on se podle nedávného průzkumu personální agentury Grafton Recruitment téměř polovina uchazečů o práci s manažerskou praxí nechává oslovovat, nevyhledávají nová místa sami. "Firmy, které nejsou v získávání zaměstnanců samy aktivní nebo nevyužívají specialisty pro nábor, nedostanou ty nejlepší uchazeče," míní Hana Orgoňová, vedoucí jihlavské pobočky agentury.

Aktivní jsou například v tuzemském startupovém studiu Creative Dock. Až 40 procent pracovníků sem přišlo na doporučení. Sami se snaží najít zaměstnance, kteří by měli stejné smýšlení jako oni. "Když máme pozici v top managementu a nikoho, kdo by byl aktuálně na obzoru, oslovujeme lidi sami a vytahujeme si je z trhu," říká Miroslava Hrivňáková, šéfka HR oddělení společnosti.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dočtete:
  • Proč je pro uchazeče o manažerské místo důležité poznat osobně firmu, kam by měli nastoupit.
  • Zda mají firmy spíše zájem povyšovat vlastní pracovníky, nebo najímat manažery zvenčí.
  • Jak se do praxe promítají technologie a internet.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se