reklama
reklama
14. 5. 2018 | poslední aktualizace: 14. 5. 2018  09:52
Sociální sítě přináší nové procesy, služby i pracovní pozice

Sociální sítě mění podnikové služby. Přinášejí nové procesy, služby i pracovní pozice

Podle prognózy asociace ABSL, která na českém trhu sdružuje poskytovatele podnikových služeb, vznikne v souvislosti s posilováním vlivu sociálních sítí řada nových pracovních pozic. Kolem roku 2025 totiž sociální média nejen zcela ovládnou komunikační modely, ale nahradí také tradiční podnikové nástroje pro komunikaci B2B. Přes sociální média bude probíhat i většina prodejů, marketingu a kontaktu s partnery a dodavateli. Řadu nových podnikových procesů přitom bude možné centralizovat a poskytovat jako službu.
ICT Revue
Sociální sítě mění podnikové služby, ilustrace
Sociální sítě mění podnikové služby, ilustrace
autor: archiv

Sociální média dnes často představují hlavní zdroj informací. Firmy je používají pro marketing, prodej a komunikaci se svými zákazníky. Dnešní generace mileniálů dokonce na základě sociálních sítí činí většinu svých nákupních rozhodnutí, hledá si přes ně práci a organizuje své volnočasové aktivity.

Sociální sítí s největším počtem uživatelů je Facebook, v ČR má na této síti účet 4,8 milionů lidí, z nichž celých 1,5 milionu je mladší než 25 let. Facebook ovšem není jedinou sítí, která ovlivňuje chování uživatelů. Např. v průzkumu společnosti Hubspot uvádí 72 % zákazníků z generace mileniálů, že módu nebo kosmetiku nakupují na základě příspěvků na Instagramu. 71 % respondentů tohoto průzkumu se zase při on-line nákupech spoléhá na doporučení jiných uživatelů. Analytická společnost Gartner odhaduje, že až 84 % mileniálů je při nákupech ovlivněno uživatelsky vytvářeným obsahem, přičemž k tradičním formám propagace produktů jsou jinak spíše nedůvěřiví. Přítomnost většiny firem na sociálních sítích je tedy nutná, nicméně sama o sobě nestačí – pro úspěch je zde nutné volit jiné prostředky než u tradičních prodejních kanálů. Firmy by se např. měly snažit diskutovat s uživateli, spravovat komunity svých příznivců a přesvědčovat zákazníky, aby o svých zkušenost psali a firmu propagovali sami. A odtud je již jen krok k samotným prodejům a rozšíření i do světa B2B.

„Podle naší Vize 2025, která předpovídá vývoj segmentu podnikových služeb v ČR, bude role sociálních médií sílit. Ovlivní nejen obchodní modely, ale významným způsobem budou transformovat i samotné firemní procesy,“ říká Jonathan Appleton, ředitel ABSL, a dodává: „Tyto změny vytvoří pro náš obor celou řadu nových příležitostí, protože mnoho procesů bude možné poskytovat jako službu. Z toho důvodu vznikne i množství nových pracovních pozic. Půjde např. o tvůrce obsahu, experty pro řízení komunit, analytiky dat ze sociálních médií nebo marketingové specialisty v tomto prostředí.“ Již dnes technologie sociálních sítí stále více ovlivňuje podobu podnikových aplikací, které se tím stávají pro uživatele mnohem jednodušší. Podobně se budou mladým generacím zaměstnanců přizpůsobovat i vlastní podnikové procesy.

Nové pracovní pozice v oblasti sociálních médií budou ovšem od zaměstnanců vyžadovat schopnosti přesahující pouhou uživatelskou znalost daného prostředí; podle typu pracovních pozic půjde mimo jiné o hlubší technické znalosti nebo naopak „měkké“ dovednosti. Dle expertů z ABSL půjde vesměs o kvalifikovanou a kreativní práci, většina rutinních procesů bude totiž automatizována s pomocí nástrojů umělé inteligence.

 

Autoři: ICT Revue
reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
Newsletter  
reklama
reklama
reklama