Při vyšetřování kauzy ostravského podnikatele a lobbisty Martina Dědice narazili detektivové na organizovanou skupinu, která podle obžaloby uměle předražovala cenu reklamních služeb a snižovala si tak základ daně. Klientům vracela zpět až 80 procent ceny reklamy v hotovosti. Celá skupina tak podle obžaloby připravila stát přes řetězce firem až o stovky milionů korun.

Případů praní špinavých peněz jsou v Česku odhadem až tisíce ročně a v průběhu času se tento fenomén značně proměnil. "V minulosti bylo praní peněz založeno hodně na přímém kontaktu. Pachatelé třeba nosili nelegálně získané peníze v menších částkách v igelitkách do bank. Dneska se to více přesunulo do kyberprostoru, kde je velká anonymita. A to právě i díky kryptoměnám, které představují velké riziko. Mohou být použity k praní peněz, případně i k financování terorismu," popsal šéf Finančního analytického úřadu (FAÚ) Libor Kazda.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se