reklama
reklama
8. 11. 2017 | poslední aktualizace: 9. 11. 2017  10:45

Facebook bude v Česku konkurovat pracovním portálům. Začne inzerovat nabídky práce, formuláře za uživatele sám vyplní

Největší sociální síť spouští v Česku službu Facebook Jobs, která spojí uchazeče o práci se zaměstnavateli. Facebook tak má ambici konkurovat ostatním náborovým aplikacím a personálním agenturám. Formulář se žádostí o místo vyplní za uchazeče aplikace.
Klára Čeperová
Facebook Jobs je služba, která má uchazeči usnadnit hledání zaměstnání. Formulář za něj vyplní například aplikace.
Facebook Jobs je služba, která má uchazeči usnadnit hledání zaměstnání. Formulář za něj vyplní například aplikace.
autor: Reuters

Sehnat práci přímo přes svůj profil budou mít nově možnost 4,8 milionu českých uživatelů Facebooku. Službu Facebook Jobs spustila firma ve středu. Kvůli technickým podmínkám ji ale někteří uživatelé budou moci využít až za několik dní.

Největší sociální síť chce s novou službou konkurovat náborovým agenturám nebo stránkám, které inzerují pracovní nabídky.

"Umím si představit, že Facebook bude novým hráčem mezi pracovními portály jako Práce.cz, Jobs.cz a platformami typu Indeed nebo LindkedIn," říká Jitka Součková, marketingová manažerka společnosti Grafton Recruitment. Že by ale mohla podobná funkce zastoupit personální agentury odmítá. "Personálním agentury dodají firmám přímo zaměstnance, to Facebook neodkáže," vysvětluje Součková.

Že mají uživatelé sítě zájem dozvídat se o pracovních nabídkách ukazují facebookové skupiny, které vytvářejí a spravují sami uživatelé, a kde sdílejí inzeráty nejrůznějšího druhu. Pracovní posily na Facebooku podle údajů společnosti hledá až 65 milionů firem z celého světa.

Síť proto přidává panel s názvem "pracovní místa". Sekce stejného jména bude k dispozici i na facebookových stránkách firem.

Jejich správci pak mohou zveřejnit příspěvek s údaji jako je název pozice, typ pracovního poměru, náplň práce nebo platové podmínky.

Uchazečům o zaměstnání bude stačit jedno kliknutí, údaje o zaměstnání, vzdělání, zkušenostech a podobně z veřejných částí profilu vyplní do formuláře aplikace sama. Zájemce pak může informace ještě upravit. Potencionální pracovník a zaměstnavatel pak budou komunikovat přes Messenger.

Uživatelé budou moci sdílet a komentovat inzerát stejně, jako jiné příspěvky. Platný bude 30 dní, následně je možné ho prodloužit. Naopak při obsazení místa vhodným zaměstnancem mohou firmy nabídku stáhnout.

Facebook Jobs zpřístupnila společnost nejdříve v USA, Kanadě a Mexiku. Před necelým měsícem pak také v Austrálii, na Novém Zélandu a v některých Evropských státech. Služba funguje i v mobilních telefonech se systémem iOS a Android.

reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama