reklama
reklama
18. 10. 2016 | poslední aktualizace: 18. 10. 2016  12:54

Vyšší daně na dovezenou dětskou výživu v Číně ovlivnily hospodaření Danone. Růst tržeb byl nejmenší za deset let

Čína zvýšila daně na zahraniční dětskou a kojeneckou výživu prodávanou přes internet. Právě menší odbyt v Číně se podle jogurtové jedničky Danone neblaze podepsal na růstu tržeb firmy. Ty se zvýšily o 2,1 procenta, zaostávají tak za odhady analytiků, kteří předpovídali nárůst o 2,3 procenta.
ČTK
ČTK
Jogurtová jednička doplatila na menší odbyt v Číně.
Jogurtová jednička doplatila na menší odbyt v Číně.
autor: Reuters

Francouzská potravinářská společnost Danone zvýšila ve třetím čtvrtletí tržby nejméně za posledních deset let. Největší výrobce jogurtů na světě to zdůvodnil především zpomalením prodeje dětské výživy kvůli potížím v Číně. Na srovnatelné bázi se tržby zvýšily o 2,1 procenta, zatímco ve druhém čtvrtletí jejich růst činil 4,1 procenta.

Výsledek zaostal i za odhady analytiků. Ti v anketě agentury Bloomberg v průměru čekali růst tržeb o 2,4 procenta.

Tržby na srovnatelné bázi nezahrnují vliv změn směnných kurzů a prodaných či nově koupených aktivit. Celkové tržby klesly na 5,54 miliardy eur, objem prodeje se přitom snížil poprvé za šest čtvrtletí.

Prodej dětské výživy vzrostl o 1,7 procenta po růstu o šest procent v první polovině roku.

Danone je největším světovým výrobcem jogurtů, kromě dětské výživy a mléčných produktů ale prodává i nápoje. Firma vlastní mimo jiné i značku vody Evian.

Čína zvýšila daně na zahraniční dětskou a kojeneckou výživu prodávanou přes internet. Internetový prodej zahraničních značek se totiž prudce zvýšil kvůli obavám o bezpečnost čínských produktů. Čína v posledních letech zaznamenala několik případů, kdy se v její obchodní síti objevila zdravotně závadná dětská výživa.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Výroba dětské a kojenecké výživy Danone v Evropě pak těžila z této poptávky. Nyní prodej v Číně zpomaluje, protože obchodníci vyprodávají zásoby před zavedením nových pravidel, k nimž patří i přísnější registrační proces. Nutrilon a Aptamil od Danone jsou jedny z nejoblíbenějších značek dětské výživy v Číně, která je pro Danone čtvrtým největším trhem.

Za celý rok očekává společnost Danone růst srovnatelných tržeb o tři až pět procent. Za devět měsíců roku tržby meziročně vzrostly o 3,2 procenta.

Autoři: ČTK, hec
reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama