Velké firmy jako je Škoda Auto, E.ON nebo RWE hledají mladé talenty a chtějí jim dát šanci představit se v soutěži Startup Award. Šest korporací z oblasti IT, automobilového a energetického průmyslu si od mladých podnikatelů slibuje vizionářské nápady a neotřelá řešení. Zájem je například o práci na vývoji inteligentních automobilů nebo rozvoj technologií pro tzv. internet věcí.

"Hledáme lidi, kteří myslí jinak, takzvaně 'out of the box', a chtějí s námi utvářet novou budoucnost automobilového průmyslu," řekl obchodní ředitel Škoda Auto Jiří Pokorný. Firma se do budoucnosti plánuje zaměřit na nejnovější trendy v oblasti moderní mobility. Potencionální start-up by se tak podle managementu mohl zapojit do vývoje inteligentních automobilů budoucnosti.

Energetický gigant RWE by se v České republice rád zaměřil na optimalizaci výrobních procesů a nákladů v malých rostoucích podnicích. Inovátorské řešení by se mělo opírat o tok dat v rámci firmy, ale i dat, která by mohla být měřena nově. "Budeme rádi, když se nové řešení rozšíří o nízkoenergetický přenos dat, který umožňuje například fenomén internetu věcí, upřesnila ředitelka inovací RWE Markéta Mravcová.

Podle Olivera Dlouhého, zakladatele jednoho z nejrychleji rostoucích start-upů na světě, je spolupráce menších firem a korporací oboustranně výhodná strategie. "Start-up na tom profituje z toho hlediska, že se rychle dostane na velké trhy. Korporace naopak získají schopnost vymýšlet a vidět věci zvenčí, měnit ze dne na den byznys model a hledat nová řešení," řekl Dlouhý, zakladatel společnosti Skypicker, jejíž růst činí až 1000 procent ročně.

Do soutěže Startup Award se může přihlásit jakýkoliv start-up nebo mladá firma, která byla založena maximálně v roce 2010 a později, inovátoři na volné noze, ale i studenti. "Inovátoři si mohou vybrat jeden až tři soutěžní úkoly, vždy však jeden pro konkrétní branži, ať už energetiku, automobilový průmysl či IT. Zadání jsou zveřejněná od středy na webových stránkách soutěže," vysvětlila zástupkyně Česko-německá obchodní a průmyslové komory Lenka Šolcová.

Konkrétní řešení pro konkrétní firmy musí přihlášené Start-upy odevzdat do 15. září 2016. Pro představení projektu musí vytvořit krátké tříminutové video v angličtině. "Kreativitě se meze nekladou, ale rozhodně doporučuji udělat to co nejzajímavěji, protože právě toto je ten moment, podle kterého se budou firmy rozhodovat," vysvětlila Lenka Šolcová. Vyhlášení absolutního vítěze soutěže, který obdrží výhru tři tisíce euro a roční členství v Česko-německé obchodní a průmyslové komoře se bude konat 15. listopadu.