reklama
reklama
21. 1. 2016 | poslední aktualizace: 24. 1. 2016  12:23

Na ČVUT dávají animaci třetí rozměr

Ilustrátorský software InkandRay je výsledkem tříletého výzkumu Daniela Sýkory, sedmatřicetiletého docenta na Fakultě elektrotechnické ČVUT, a dalších čtyř členů jeho týmu. Jejich software dokáže to, co se zatím žádným velkým studiím nepovedlo: dodat třetí rozměr ručně malovaným postavičkám. "Figurky neztrácejí autorské linie od svých výtvarníků, pořád působí lidsky, mile, původně, a ne jako když je vytvořil stroj," vysvětluje Sýkora.
Zuzana Keményová
Zuzana Keményová
redaktorka

V počítačové laboratoři, malé podkrovní místnosti pražského Českého vysokého učení technického na Karlově náměstí, tančí na monitoru postavičky draka, zajíce, princezny nebo Rumcajse. Jsou to rukou kreslené figurky, jak je známe od českých výtvarníků. Na první pohled se ale liší: kontury sice mají stejné jako kreslené dvourozměrné postavy, jejich těla ale mají 3D rozměr. Třetí dimenzi jim dodává propracované stínování a hloubka obrazu získaná speciálním způsobem vybarvování těla postavičky.

Chcete si přečíst celý článek?
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama