reklama
reklama
8. 1. 2016 | poslední aktualizace: 8. 1. 2016  09:30

Firma Hennlich podporuje slaďování osobního a pracovního života. Zaměstnanci jí to vrací

Nárůst zkrácených úvazků, nízká fluktuace, využívání SOS linky a téměř stoprocentní návrat maminek a tatínků z mateřské a rodičovské dovolené zpět do práce - to jsou výsledky projektu Hennlich přeje rodině - Slaďujeme v praxi. Projekt financovaný z prostředků EU se loni dostal do finále v soutěži o Cenu personalistů.
Alena Kazdová
Alena Kazdová
šéfredaktorka časopisu Moderní řízení
Multifunkční Work Life Balance Office slouží například jako mobilní pracoviště, miniknihovna, školicí či zasedací místnost, herna pro děti či odpočinková zóna.
Multifunkční Work Life Balance Office slouží například jako mobilní pracoviště, miniknihovna, školicí či zasedací místnost, herna pro děti či odpočinková zóna.
autor: Archiv Hennlich

Projekt zaujal jak svým konceptem, tak i nápaditou marketingovou komunikací, která ho provázela. Rodinná firma Hennlich za něj dostala v roce 2014 ocenění Společnost přátelská rodině.

Firma Hennlich dodává komponenty a komplexní technická řešení pro průmysl, na trhu se pohybuje přes 90 let. V Česku působí od roku 1991, sídlí v Litoměřicích a mezi její hodnoty patří tradice, odpovědnost a lidé. V personální strategii respektuje různorodost lidských osobností, fází života i situací, které život jednotlivým generacím přináší. Proto se hodně zaměřuje na takzvaný work life balance neboli soulad pracovního a osobního života.

Od dětského koutku k ucelenému areálu

Na začátku uceleného projektu Slaďujeme v praxi, jehož cílem je vytvářet prostředí a podmínky pro to, aby každý pracovník bez ohledu na obor, profesi či věk mohl sladit své pracovní úkoly s osobními potřebami, byl dětský koutek. S prvotní ideou přišel jednatel firmy Pavel Šumera, který ho naplánoval vybudovat do nové přístavby Výzkumného a vývojového centra firmy. "Chtěli jsme zřídit dětský koutek, abychom umožnili našim rodičům vodit si děti do práce a nechávat je v péči našich vychovatelek," uvádí Petra Červinková, manažerka projektu Hennlich přeje rodině.

"Zjistili jsme ale, že téma slaďování práce a rodiny je mnohem širší a pestřejší. Zpracovali jsme proto komplexnější projekt. Management nám dal zelenou a projekt sklidil a sklízí nejen mezi našimi lidmi velký ohlas," uvádí Červinková.

Work Life Balance Office ve stylu feng šui

Celý projekt má několik samostatných nástrojů. Jedním z velmi netradičních je multifunkční Work Life Balance Office, která byla navržena tak, aby respektovala pravidla feng šui. Slouží například jako mobilní pracoviště, miniknihovna, školicí či zasedací místnost, ale i jako herna pro děti či odpočinková relaxační zóna. Odehrávají se zde i speciální osvětově zaměřené workshopy, porady, školení, ale i různé osobní konzultace či rozhovory.

Minisemináře

Součástí projektu Hennlich přeje rodině bylo i zavedení pravidelných seminářů zaměřených na rozvoj a zvyšování kvality života. "Věnujeme se při nich třeba i prevenci stresu, problému sendvičové generace, tréninku paměti, ale i tématům dětské psychiky, správné životosprávy apod.," říká Červinková. Celkem už proběhla zhruba desítka seminářů.

SOS linka pro osobní konzultace

Pokud lidé řeší nějaký osobní či pracovní problém, mohou využít SOS linky, která je pro ně bezplatná. Linku provozuje externí dodavatel, takže zaměstnavatel se o konkrétních problémech nic nedozví, zná jen oblasti a počet poskytnutých konzultací. Jde o konzultace týkající se partnerských problémů, výchovy dětí, závažných onemocnění, závislostí, ztráty blízké osoby, stresu a syndromu vyhoření, ale i finančního a právního poradenství.

Podpora rodinám s dětmi

Chloubou celého projektu je Hennlich Baby Club, v němž si děti hrají a učí se i podle principů vzdělávacího modelu Montessori. Je určen pro děti od 1,5 roku do 4 let a běží po celý rok. O prázdninách nabízí i různé programy včetně letních táborů i pro starší děti zaměstnanců. V Baby Clubu o děti celodenně pečuje kvalifikovaný personál. "Děti sem mohou rodiče dát kdykoliv. Denně je náš Baby Club využíván šesti až devíti dětmi najednou. Jsme první a zatím jediná registrovaná dětská skupina v Ústeckém kraji," říká Červinková.

Využívání služeb Baby Clubu má pro firmu pozitivní dopad - maminky a tatínkové se po mateřské a v průběhu rodičovské vracejí dříve do práce. "Vážíme si toho, co naši zaměstnanci umí, a chceme, aby s námi nadále pracovali. Pro nastávající maminky jsme zpracovali brožuru Průvodce mateřskou a rodičovskou dovolenou, kde najdou veškeré informace o tom, co je čeká na mateřské, co je třeba vyřídit, kam se obrátit a jak jim naše firma může pomoct. Udržujeme s nimi kontakt, říkáme že ,jsme v tom spolu'," vysvětluje Červinková.

Intenzivní komunikační kampaň

Pro to, aby projekt dobře fungoval, byla nutná intenzivní komunikační kampaň dovnitř firmy, k zaměstnancům. Zároveň je projekt komunikován externě, dalším zaměstnavatelům v regionu. "Interní komunikace probíhá i nadále. Kromě průzkumu spokojenosti jsme zjišťovali také, co se zaměstnancům líbí, co by se dalo ještě zlepšit a co se v životě firmy díky projektu a jeho nástrojům změnilo. Probíhaly také další marketingové aktivity.

Například jsme zorganizovali několik osvětových seminářů, účastnili se několika konferencí, workshopů a diskusí. O projektu jsme také natočili video. Spustili jsme speciální CSR web, na němž sdílíme své zkušenosti se slaďováním pracovního a osobního života, jednou za půl roku pořádáme snídaně s jednatelem, kde se v diskusích tematice slaďování hodně věnujeme," uvádí Martin Jonáš, PR a CSR manažer společnosti Hennlich.

Své zkušenosti ale firma Hennlich šíří i dál do regionu, kde působí. Články o projektu se objevují v regionálních i celostátních médiích, firma se zúčastnila několika odborných soutěží, na nichž se porovnává s jinými firmami. "Tím, že jdeme do soutěží, si ověřujeme, jak si stojíme v širším - regionálním a celostátním - měřítku, jaký jsme vůči trhu práce zaměstnavatel. A docela se nám daří. Jsme držitelem titulů Firma roku Ústeckého kraje 2013, Odpovědná firma Ústeckého kraje za roky 2012 a 2013. Jako první jsme získali titul Gentlemanská firma v rámci vyhlašování největších českých firem Czech Top 100," uvádí Jonáš. I tyto úspěchy pomáhají posilovat loajalitu a hrdost zaměstnanců na firmu.

"Když jsme do projektu Slaďujeme v praxi šli, dali jsme si motto: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. My chceme, tak hledáme i nadále způsoby, jak podporovat slaďování práce a rodiny a jak dávat zaměstnancům najevo, že si jich vážíme a že chceme investovat do jejich rozvoje," říká Červinková.

A co projekt přinesl? Fluktuace se drží na pěti procentech, téměř sto procent lidí se vrací po mateřské a rodičovské zpět do práce, jedenáct procent lidí má zkrácený úvazek, služby Baby Clubu jsou využívány téměř čtyřmi desítkami rodičů a hlavně ve firmě vládne otevřená atmosféra a vzájemná důvěra.

Multifunkční Work Life Balance Office slouží například jako mobilní pracoviště, miniknihovna, školicí či zasedací místnost, herna pro děti či odpočinková zóna.

Foto: Archiv Hennlich

Autoři: Alena Kazdová
reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama