reklama
reklama
6. 9. 2015 | poslední aktualizace: 6. 9. 2015  14:50

Hans Dieter Pötsch má být předsedou dozorčí rady skupiny Volkswagen

Předsedou dozorčí rady německé automobilové skupiny Volkswagen by se měl stát dosavadní finanční ředitel koncernu Hans Dieter Pötsch. Dozorčí radě to navrhl její výkonný výbor.
-rkp
Hans Dieter Pötsch, finanční ředitel koncernu Volkswagen
Hans Dieter Pötsch, finanční ředitel koncernu Volkswagen
autor: archiv

Hans Dieter Pötsch (64) by se stal trvalým nástupcem dlouholetého šéfa největší evropské automobilky Ferdinanda Piëcha (78), který letos v dubnu po prohře v mocenském souboji odstoupil z funkce. Piëch, který má v koncernu stále vliv, Pötschovo jmenování podpořil.

Šestičlenný výkonný výbor uvedl, že dozorčí rada automobilky by měla jmenovat Pötsche na svém mimořádném zasedání v listopadu. Společnost Porsche Automobil Holding SE, která má ve Volkswagenu 51 procent, oznámila, že Pötsch má jednomyslnou podporu její dozorčí rady.

Výbor dozorčí rady Volkswagenu navrhl Pötsche do čela dozorčí rady den poté, co navrhl prodloužit pracovní smlouvu s generálním ředitelem Martinem Winterkornem o dva roky, až do roku 2018. Winterkorn vyšel vítězně ze souboje v nejvyšším vedení, v němž se střetl právě s Piëchem.

Piëch se v dubnu postavil proti tomu, aby Winterkorn zůstal ve funkci déle, a podrobil jeho vedení kritice. Zůstal však ve vedení koncernu osamocen a na konci dubna odstoupil z funkce. Úřadujícím šéfem dozorčí rady je od té doby odborový předák Berhold Huber. „Pötsch vyniká strategickou prozíravostí, hlubokými znalostmi automobilového průmyslu a skvělou obeznámeností s finančními trhy,“ řekl k návrhu výboru Huber.

Pötsch je finančním šéfem Volkswagenu od roku 2003 a má dobré vztahy s rodinou Porsche, do níž patří i Piëch.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největším výrobcem aut v Evropě a má v plánu stát se nejpozději do roku 2018 největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Zůstala přesto těsně za světovou jedničkou, kterou je japonská Toyota.

 

Autoři: -rkp
reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama