Google v reakci na tato zjištění inkriminované aplikace odstranil. Od léta 2014, kdy se v Google Play objevila první z nich, se však celkový počet jejich instalací pohybuje podle dostupných dat v rozmezí 660 tisíc až 2,8 milionu.

Tvůrci podvodných aplikací využili popularitu hry Minecraft a snahu hráčů získat v této hře bezpracně výhody. Nabídli proto aplikace, které slibovaly, že ve hře zařídí „zkratky k výhodám“ (angl. cheat). Aplikace však po nainstalování místo toho zobrazovaly na displeji varování o údajném nebezpečném viru v přístroji. To co nabízely jako řešení, však byla ve skutečnosti aktivace prémiových SMS v ceně 5,8 eur týdně.

Google zavedl na sklonku roku 2011 mechanismus pro skenování aplikací, přihlašovaných do Google Play. To sice vedlo k poklesu škodlivých aplikací (podle údajů Google o 40 %), ale v březnu 2015 společnost oznámila, že všechny nově přihlašované aplikace budou kontrolovány i ručně.

Odborníci Esetu v souvislosti s výskytem podvodných aplikací připravili sadu doporučení. Zájemci o aplikace by se měli vyhýbat neautorizovaným zdrojům; i přes občasný výskyt škodlivých aplikací je nejbezpečnějším zdrojem Google Play. Důležité podle nich také je, věnovat pozornost tomu, jak jsou aplikace hodnoceny uživateli. Právě odhalené falešné aplikace pro Minecraft měly špatné známky a záplavu negativních komentářů – a přesto si některé z nich instalovalo až půl milionu uživatelů. Doporučují také použití bezpečnostního řešení na mobilních přístrojích, jak je to běžné na počítačích.