Francouzský potravinářský obr Danone v prvním čtvrtletí zvýšil tržby o 8,1 procenta na 5,47 miliardy eur (téměř 145 miliard korun).

Danone je největším výrobcem jogurtů na světě a k lepšímu výsledku mu pomohl růst prodeje balené vody a oživení prodeje dětské výživy v Asii.

Ve své hlavní činnosti na evropském trhu s mlékárenskými výrobky firma zotavení nepozoruje. V Evropě podle managementu pokračuje vývoj směrem k poklesu spotřebitelských cen a lze čekat, že ekonomické podmínky zůstanou obtížné.

Údaj o celkových tržbách za první čtvrtletí zahrnuje vliv směnných kurzů. Na srovnatelné úrovni se tržby zvýšily o 4,8 procenta, což je více, než očekávali analytici.

Společnost Danone, mezi jejíž hlavní konkurenty patří švýcarský gigant Nestlé a britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever, se snaží obnovit si postavení na čínském trhu. V Asii byl totiž v roce 2013 stažen z trhu její produkt dětské výživy.

Srovnatelné tržby z prodeje dětské výživy se v prvním čtvrtletí zvýšily o 11,6 procenta. Solidní zájem o prémiové značky dětské výživy firma zaznamenala v Číně, která se na celkových tržbách koncernu podílí zhruba sedmi procenty.