reklama
reklama
10. 10. 2014 | poslední aktualizace: 10. 10. 2014  16:43

Pražskou kampaň završily fotomontáže a lži. Útočí na Hudečka

Na primátora Tomáše Hudečka den před volbami v tisku zaútočili provozovatelé billboardů a strana Vize 2014. Hudečkovi odpůrci pod vedením lídra mezi provozovateli billboardů BigMedia nechali v novinách otisknout celostránkové inzeráty. Obrázek na nich je fotomontáž.
Aleš Měřička
Čtěte více o: Volby 2014 | Praha | kampaň | inzerát
Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09)
Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09)
autor: archiv HN – Jan Rasch

Zatímco před rokem a půl se stal terčem lživých "last minute" inzerátů prezidentský kandidát Karel Schwarzenberg, včera se do podobné situace dostal jeho stranický kolega Tomáš Hudeček. Na primátora Prahy z TOP 09 den před volbami v tisku zaútočili provozovatelé billboardů pod vedením lídra trhu BigMedia a strana Vize 2014.

Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) nechal v novinách otisknout celostranové inzeráty, ve kterých popisuje údajné napojení primátora na firmu JCDecaux, jež má vydělat na Hudečkem prosazovaných stavebních předpisech. Ty výrazně omezí velkoplošné reklamní plochy.

Ve zmíněném inzerátu vše doprovází fotografie ředitele JCDecaux Pavla Slabého spokojeně ukazujícího na Hudečkův plakát. Jde však o montáž, primátorův plakát na fotografii přidali provozovatelé billboardů.

"Fotografie je samozřejmě zjevnou nadsázkou a nenapadlo nás, že by ji někdo mohl brát doslovně," tvrdí mluvčí SPVR Marek Pavlas. Měla prý jen vyjádřit spojení byznysu a politiky.

Informace o propojení mezi Hudečkem a Slabým mají prý pocházet od "člověka z volebního štábu TOP 09, který si z pochopitelných důvodů nepřál být jmenován".

Šéf JCDecaux však pro takovou nadsázku pochopení nemá. "Pokud jsou ochotni věnovat do dehonestační kampaně proti konkurenci miliony korun a otevřeně se zapojují do předvolebního boje, jde podle našeho názoru o jednání, kterého by si měly začít všímat i orgány činné v trestním řízení," říká ředitel Slabý.

A dodává, že jeho společnost "nebyla a není v žádném případě napojena na pana primátora Tomáše Hudečka". JCDecaux podle Slabého chystá jako odpověď právní kroky.

Reklama podepsaná stranou Vize 2014 zase vypočítává Hudečkovy primátorské neúspěchy. V několika pasážích jsou však informace lživé nebo zavádějící. Uvádí například, že ministerstvo pro místní rozvoj zmíněné stavební předpisy zrušilo. Ve skutečnosti však zvažuje, že vyzve Prahu k jejich upravení s tím, že by jinak mohlo pozastavit jejich účinnost.

Předseda strany Aleš Hemer také v inzerátu oznamuje, že podává na Hudečka trestní oznámení kvůli nezákonnému jmenování ředitele magistrátu, což prý může způsobit neplatnost voleb.

Vedení Prahy však argumentuje vyjádřením ministerstva vnitra, které podle mluvčí radnice Petry Hrubé jednoznačně říká, že "k pověření Radovana Košťála plněním úkolu ředitele magistrátu došlo v souladu se zákonem".

Autoři: Aleš Měřička
reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama