reklama
reklama
14. 8. 2013 | poslední aktualizace: 14. 8. 2013  17:13

Není registr jako registr. Časopis dTest prozkoumal služby registrů dlužníků, které působí v Česku

Zájemce o úvěr prověřují banky i úvěrové společnosti velmi důkladně. Ne každý registr dlužníků je ovšem pro věřitele relevantní a registrace v systému CERD může být pro žadatele paradoxně snadnou cestou, jak se stát neplatičem.
redakce ProByznys.info
redakce ProByznys.info
Prověření firem

Svoje partnery či konkurenci můžete prověřit také přímo na portále ProByznys.info. Náš nástroj umožňuje získat informace poskytnuté na základě databázových systémů agentury ČEKIA o českých a slovenských ekonomických firmách i živnostnících. Prověřit firmu ZDE

Dobrá úvěrová a platební historie je základem úspěchu při žádosti o každou solidní půjčku. Přílišná velkorysost a důvěra, která zisk mění na investici do úvěru odběrateli však může firmu přivést do značných finančních potíží.

"Zákon o spotřebitelském úvěru přikazuje poskytovatelům prověřit spotřebitelovu schopnost úvěr splácet," říká Miloš Borovička z časopisu dTest, který porovnal hlavní registry dlužníků v Česku.

Banky i nebankovní společnosti si k posuzování vytvářejí společné systémy, kde zaznamenávají například naší platební morálku. "Smí tak činit ovšem jen se souhlasem klientů," upozorňuje Borovička.

Právě úvěrová negativní historie může být jedním z hlavních faktorů, proč má žadatel problém získat úvěr, ať již jde o podnikatele či spotřebitele.

"Negativní záznamy uchovává většina registrů tři až čtyři roky, neúspěšné žádosti o úvěr pak půl roku až rok. Hlavní registry umožňují za poplatek získat výpis, ze kterého lze ověřit své závazky, a v případě nesrovnalostí se domáhat opravy," vysvětluje Miloš Borovička.

Opatřovat si výpis z registrů v souvislosti s žádostí o úvěr je ovšem zbytečné, neboť členské společnosti do nich mají se souhlasem žadatele přístup.

Chcete si přečíst celý článek?
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama