Zákazníci především z jižního křídla Evropy mají kvůli dluhové krizi hluboko do kapsy a omezují spotřebu. Potravinářské firmy proto mění prodejní taktiku. Společnosti jako Nestlé nebo Unilever tak začínají používat prodejní postupy, ke kterým se dosud uchylovaly hlavně v chudších zemích Asie či Latinské Ameriky.
Své produkty například rozdělují do menších a levnějších balení. Supermarkety zase stále častěji nabízejí levné potraviny standardní kvality pod vlastní značkou. Píše o tom ekonomický deník The Wall Street Journal.
Švýcarská Nestlé už nějaký čas prodává v jihovýchodní Asii balení čaje Nestea nebo kávy Nescafé po jednom balení za v přepočtu asi 2,50 Kč. Nyní tyto "kusovky" míří i do evropských obchodů. Podobné je to s levnými instantními nudlemi od Nestlé, které se vyrábějí na Ukrajině a původně byly určeny jen pro asijské trhy. I ty se nyní dobře uplatní na krizi sužovaných trzích unie.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi