Zákazníci především z jižního křídla Evropy mají kvůli dluhové krizi hluboko do kapsy a omezují spotřebu. Potravinářské firmy proto mění prodejní taktiku. Společnosti jako Nestlé nebo Unilever tak začínají používat prodejní postupy, ke kterým se dosud uchylovaly hlavně v chudších zemích Asie či Latinské Ameriky.

Své produkty například rozdělují do menších a levnějších balení. Supermarkety zase stále častěji nabízejí levné potraviny standardní kvality pod vlastní značkou. Píše o tom ekonomický deník The Wall Street Journal.

Švýcarská Nestlé už nějaký čas prodává v jihovýchodní Asii balení čaje Nestea nebo kávy Nescafé po jednom balení za v přepočtu asi 2,50 Kč. Nyní tyto "kusovky" míří i do evropských obchodů. Podobné je to s levnými instantními nudlemi od Nestlé, které se vyrábějí na Ukrajině a původně byly určeny jen pro asijské trhy. I ty se nyní dobře uplatní na krizi sužovaných trzích unie.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se