"Nejčastěji zaměstnavatelé uvádějí mzdu u brigád, dále u podpůrných či administrativních pozic," říká Lea Kozáková ze zákaznického servisu OnlinePráce. "Častěji výši platu nebo alespoň možné rozpětí uvádějí pracovní agentury, zatímco zaměstnavatelé inzerující přímo uvádějí platy spíše výjimečně a mzdové nároky řeší až při osobních pohovorech.

Obecně ale platí, že pokud se jedná o pozici na úrovni středního managementu, platy se většinou v inzerci neuvádějí," dodává Lea Kozáková. Podle jejího názoru je zveřejnění platu v inzerci dvojsečné. Základní plat může odradit vhodné kandidáty, pokud je příliš nízký nebo v daném oboru podprůměrný.

Atraktivní mzda, která naopak průměr převyšuje, může přilákat kandidáty, kteří nemají dostatečné zkušenosti či neodpovídají zadaným požadavkům, což ve výsledku může výběr zbytečně komplikovat.

red