E-learningový vzdělávací projekt „Základy podnikání online“ se skládá ze 4 částí, které společně tvoří komplexní vědomostní základnu pro začínající podnikatele.

1. První blok slouží k posouzení vlastních předpokladů k podnikání – autoidentifikaci, a je doplněn obsáhlým vyhodnocením, ze kterého si každý začínající podnikatel odnese jasné závěry, kde je potřeba doplnit své znalosti před zahájením podnikání.

2. Druhá část je tvořena 15 moduly odborného studia, které srozumitelným jazykem pokrývají všechny okruhy znalostí, které musí podnikatel ovládat. Jednotlivé bloky jsou doprovázeny dílčím hodnocením dosažených výsledků na základě krátkého testu.

3. Třetí část projektu tvoří interaktivní pomůcka umožňující začínajícím podnikatelům i s minimálními znalostmi sestavit vlastní podnikatelský plán a modelovat budoucí ekonomickou situaci podnikání. Výstupem bloku „Tvorba podnikatelského záměru“ je reálný dokument, který omezuje riziko začátků podnikání, ale může sloužit i jako velmi dobrý podklad pro jednání o financování podnikatelského záměru.

4. Čtvrtou část představuje privátní sociální síť portálu „Můj iPodnikatel“, která vznikla na základě požadavků podnikatelské veřejnosti, která nechce vytvářet komunitu na globálních sociálních sítích typu Facebook. Účelem sociálního prostředí je zapojení specializovaných poradců, kteří začínajícím podnikatelům pomáhají při studiu a přípravě na podnikání, a zajišťují také udržování kvality odborných diskuzí pro běžné návštěvníky portálu.

„Podnikavost lidí v Evropě statisticky dlouhodobě klesá a EU se snaží realizovat celou řadu opatření na změnu tohoto stavu. Nejen v ČR se však změna příliš nedaří – každý Evropan touží mít dobré pracovní místo, žádné riziko a vysoký plat. Z tohoto pohledu je nový projekt na českém internetu příslibem do budoucnosti.“, shrnuje ředitel Regionálního poradenského a informačního centra pro podnikatele Ing. Jiří Kučera.

Pojem „Web 2.0“ vymyslel v roce 2004 počítačový guru Tim O'Reilly, kdy jím označil novou generaci webových služeb, kterou lze charakterizovat jako „revoluci podnikání v počítačovém průmyslu způsobenou přesunem k chápání webu jako platformy a pokus porozumět pravidlům vedoucím k úspěchu na této nové platformě. Klíčová mezi těmito pravidly je snaha o vytváření aplikací, které budou díky síťovému efektu s přibývajícím počtem uživatelů stále lepší.“