reklama
reklama
16. 3. 2009 | poslední aktualizace: 16. 3. 2009  13:19

Vůdce v krizi: komunikace, rozhodnost, asertivita

Samolibost a odkládání nemají v ekonomické recesi své místo, stejně jako drastická opatření bez důkladného plánu. Historie již mnohokrát potvrdila, že skuteční vůdcové dobře komunikují, jsou rozhodní a asertivní.

- Správně komunikujte se zaměstnanci i klienty. Velmi důležité je ukázat ostatním respekt i v době většího soustředění na finanční plánování. Je třeba být otevřený a přímý jak k zaměstnancům, tak ke klientům. Chcete-li, aby vás následovali, musíte je motivovat jasnou, konzistentní a stručnou komunikací. Podle toho, co říkáte, byste se také měli chovat. Lidé se umějí vyrovnat se špatnými zprávami lépe než s nejistotou.

- Buďte rozhodní. Efektivní vůdcovství v době krize vyžaduje rozhodnost. Je třeba rychle reagovat na okamžité problémy, jako jsou úrovně zaměstnanců, cash flow apod. Rozhodněte se a držte se svého rozhodnutí. Pomáhejte lidem, aby se přizpůsobili. Mluvte s nimi jejich jazykem. Nepřehlížejte špatné věci, ale zároveň zdůrazňujte, že máte plán, jak je řešit. Zhodnoťte také kvalitu svých výrobků a služeb.

- Buďte asertivní. Vůdce by si měl uvědomit, že firemní kultura stojí - bez ohledu na počet zaměstnanců - na něm. Organizujte proto setkání se zaměstnanci a klienty. Měli by vidět, že se nevzdáváte, jste inovativní a otevření novým řešením. Navzdory krizi zůstávejte pozitivní.

Zdroj: News.com.au, Ivitera

Autoři:
reklama
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
reklama
reklama
reklama