Vedoucí pracovník by měl své podřízené nejen striktně řídit, ale i chápat a podporovat. Rozhodně by jim měl dávat najevo svůj zájem. Mnohdy totiž tento zájem o podřízené a jejich problémy má, ale nedá-li ho na sobě znát, budou jeho podřízení neustále žít s představou, že o ně nestojí.

Pokud zaměstnanci mají dojem, že jsou svým nadřízeným lhostejní, vytvoří si k nim tentýž postoj a přestane je veškerá aktivita nadřízených zajímat, uvádí informační portál www.insite.cz. Možná se vedoucí nedostatečného uznání svých podřízených dopouštějí proto, že sami na nižších postech příliš uznáváni nebyli. O to více by se však měli snažit, aby se stejné chyby nedopouštěli.

Když se manažer nesnaží svým podřízeným projevit svůj zájem, je to velmi špatné. Stejně špatné však je, když se snaží projevovat svůj zájem za každou cenu. Jejich ústa říkají, že mají zájem. Jejich akce tomu však nenasvědčují. V čem tedy spočívá chyba? Výstižně by ji mohlo charakterizovat staré dobré pořekadlo: "Pro les nevidí stromy." Správný přístup by zase mohlo nastiňovat jiné pořekadlo: "Nebude je zajímat, co vše vy víte, dokud jim nedáte najevo, že o ně stojíte." Manažer se přitom musí vyvarovat zejména:
- přílišného mluvení o sobě,
- ignorování přání a potřeb podřízených,
- odmítavým postojům k nahrazování nevýkonných pracovníků,
- neustálé obraně vlastní osoby.
(jap)