"Oblast lidských zdrojů má svá specifika a lidé v ní pracující často pociťují jistou osamocenost ve vztahu k ostatním rezortům ve firmách, chtěli jsme je proto pozvat na dvoudenní setkání, kde si nejen vymění zkušenosti při vzájemných besedách a setkáních, ale dovědí se spoustu důležitých a zajímavých věcí z oblastí, do kterých obvykle nemají možnost nahlédnout – tentokrát to byla reklama a finanční úsek,“ objasňuje záměry projektu HR Mix Zuzana Beňová, moderátorka celého programu a konzultantka a lektorka společnosti EXPERTIS PRAHA.„Soustředění se konalo ve Znojmě, takže další obohacení nabídky bylo jasné: návštěva vinného sklípku s nezbytnou ochutnávkou místních vín.“

Z jakých firem byli účastníci prvního HR Mixu?

„Zaměřili jsme se na lidi z firem s mezinárodní účastí, se smíšenými kulturami, o to si byli účastníci potom bližší. Prezentovaná témata zdánlivě s prací personalisty nesouvisí, ale ukázalo se, jak je pro HR manažery zajímavé dovědět se něco ze zákulisí finančního managementu nebo zjistit, jak důležité je pro atmosféru ve firmě správně zvolené logo. Od Jeanne Kašpaříkové se účastníci dověděli o měření jedinečného talentu – jak hledat, co jsme ještě neobjevovali, co se na rozdíl od výkonu či jazykových dovedností nemění, co je vrozeno (například obchodní talent). Velkou debatu vyvolala otázka, koho přijmout do pracovního týmu: výkonného, ale nekomunikativního člověka, nebo družného člena party, ovšem s výkonem pod průměrem. Pro relaxaci byly na výběr tai chi – někteří shledali, že pro ně je tato forma cvičení příliš pomalá a břišní tance – to některé pro změnu zaujalo natolik, že pokračují ve vzdělávání se v tomto oboru i po HR Mixu.“

Ingredience pro HR Mix jsou uloženy ve třech pomyslných zásobnících s označeními Informace, Inspirace, Relaxace. A z čeho se mixovalo 18. a 19. března na Spring Mixu?

Informace: Jak ovlivnit pracovní prostředí, vztahy se zaměstnanci a zároveň ekonomické výsledky.Výstup na Mt. Everest aneb jak postupně budovat atraktivní pracovní prostředí prostřednictvím Q12 - připravila konzultantka Jeanne Kašpaříková, Strategic Business Solutions
Informací není nikdy dost: Finanční pojetí strategie a její promítnutí do HR. Servíruje Igor Stratil, nezávislý finanční konzultant.

Inspirace:Jak udělat skvělou reklamu – investice, vlivy a lidská stránka v budováni firemní značky. Případové studie a nástroje naservírovali marketingoví praktici Michal Matyáš, iLeo a Jan Vagner, JJP 
A znovu inspirace: Kreativní self-marketing s výsledky – jak se úspěšně prezentovat v různých situacích. Vliv obsahu a formy, konkrétní nástroje. Anglicky s francouzským šarmem nabídla Karin Genton-L’Epée, L’Epée Coaching & Consulting

Relaxace: taichi, břišní tanec, aqua-aerobik, řízená degustace vín, masáže….

Byla to první akce – máte první zkušenosti, první inspirace k tomu, co vylepšit, změnit...

„Jsem přesvědčena, že se nám jednou podaří mít na HR velkou skupinu lidí, kterým nabídneme takovou škálu takových inspirativních, informativních i relaxačních bloků, že si skutečně každý vybere podle svého a sestaví si svůj individuální „mix“. Vždy se budeme snažit o přísun hodnotných informací a inspirativní prostředí (letní HR Mix bude ve Dvoře Králové nad Labem, městě proslaveném svou zoo-safari). Naším cílem je vytvořit profesní komunitu, kteří se prostřednictvím HR Mixů setkávají, vyměňují si zkušenosti i jen poslouchají, odpočívají, baví se. Ostatně i pro mě jako moderátora a lektora byly ty dva dny diskusí, prezentací i relaxace obohacujícími, stejně jako pro samotné manažery.“

Expertis na letošek plánuje tři setkání HR Mixu Exotic Summer Mix (8.- 9.7.2004). Člověk skutečně nemůže být všude, kde se děje něco zajímavého z oboru, může být ale na jedné akci, kam to zajímavé přijde za ním, upraveno do stravitelných soust jak z hlediska času tak obsahu a ještě ozdobeno třešničkami v podobě relaxací a poznávání. Právě takovou akcí je a do budoucna bude ještě výrazněji HR Mix – těšme se na léto!

Zuzany Beňové se ptala Zdena Bočarová

Zuzana Beňová
působí jako trenér a konzultant; absolvovala řadu trenérských kurzů a stáží doma i v České republice, Itálii, Maďarsku, Velké Británii a Kanadě. Zaměřuje se na trénink a rozvoj pracovníků organizací v oblastech se zaměřením na psychologické a sociologické dopady změn, vedení lidí a týmovou spolupráci, manažerské techniky, procesy změn a na překonávání bariér a odporu.

Karin Genton-L’Epée
business kouč vyškolený a certifikovaný v USA v technikách Neuro Associative Conditioning. Její specializací je individuální koučování a tréninkové programy interkulturní komunikace, efektivní komunikace, career assessment a teambuilding. Patří mezi zakládající členy Pražského klubu koučů – rozvojového fóra pro manažery. Karin pracuje na projektech ve francouzštině a angličtině.)

Jeanne Kašpaříková
MBA, konzultantka v oblasti podnikového a manažerského poradenství od roku 1989. Zabývá se strategickým řízením, přípravou a rozvojem firemních strategií, rozvojem podnikání a zefektivňováním firemních činností. Poskytuje individuální koučink a poradenství pro vrcholové manažery. Publikuje v odborném tisku a působí jako poradce a lektor pro vybrané vzdělávací instituce.

Michal Matyáš
od roku 1991 pracoval v reklamní agentuře Young & Rubicam Praha, ve specializovaných mediálních agenturách Mediapolis Praha, The Media Edge, v agentuře OMD, mediální agentuře skupiny BBDO. Od roku 2001 vede agenturu iLeo/DMMS, direct marketingovou agenturu ze skupiny Leo Burnett.

Igor Stratil
poradenství v oblasti finančního řízení, optimalizace řídicích procesů, restrukturalizace společností a krizový management. Má dlouhodobé praktické zkušenosti s vedením týmů a řízením projektů.

Jan Vagner
po studiu reklamy a marketingu na univerzitě UW-RF v USA působil jako account manager v reklamní agentuře Ammirati Purris Lintas a poté ve vedoucích funkcích reklamní agentury Ogilvy & Mather . Po šesti letech práce v reklamních agenturách zaštiťoval komunikační aktivity společnosti Eurotel z pozice Marketing communication manager. V současné době se ve spolupráci s marketingovou firmou JJP věnuje konzultační a školící činnosti v oblasti strategického budování značek a jejich efektivní komunikační podpory