METODIKA VÝUKY
Dobrá jazyková škola především:
- Doporučuje pravidelné střídání českého učitele a rodilého mluvčího
Tímto způsobem výuky se spojují přednosti klasické gramaticko-překladové metody (zejména výklad gramatiky v mateřském jazyce a její systematické procvičování) s komunikativní metodou. Skloubením obou metod se studenti rychle a efektivně učí a nabyté znalosti a dovednosti používají v praxi. Zjednodušeně: gramatiku učí český učitel, konverzaci zajišťuje zahraniční lektor.
- Nabízí výuku v malých skupinách
Ve skupinách o malém počtu studentů (max. 8 osob) má učitel větší prostor se každému z nich věnovat, snadněji zapojuje studenty do celoskupinové diskuse (nedochází tak často k situacím, kdy učitel komunikuje pouze s jedním z nich), studenti se lépe znají, čímž se odbourává ostych mluvit před ostatními, učiteli se lépe navazuje přátelská i pracovní atmosféra.
3. Zaručuje kvalitní výuku
Učitelé používají při výuce nejen učebnice, ale i další doplňkové materiály, uplatňují různé výukové metody (práci ve dvojicích, skupinovou práci), střídají aktivity tak, aby výuka byla pestrá a aby zároveň docházelo k rozvoji řečových dovedností (čtení, poslechu s porozuměním, mluveného i písemného projevu), rozšiřování slovní zásoby a osvojování gramatiky. Jsou flexibilní, tj. způsob výuky mohou přizpůsobit schopnostem i požadavkům posluchačů.
- Doporučuje optimální frekvenci výuky
Za minimální frekvenci výuky je považována 2 x 2 hodiny týdně, nižší intenzita snižuje efektivitu.
(Čerpáno ze zdroje: Jazyková škola a nakladatelství POLYGLOT, Mečislavova 8, Praha 4, www.polyglot.cz)
on