METODIKA VÝUKY

Dobrá jazyková škola především:

  1. Doporučuje pravidelné střídání českého učitele a rodilého mluvčího

Tímto způsobem výuky se spojují přednosti klasické gramaticko-překladové metody (zejména výklad gramatiky v mateřském jazyce a její systematické procvičování) s komunikativní metodou. Skloubením obou metod se studenti rychle a efektivně učí a nabyté znalosti a dovednosti používají v praxi. Zjednodušeně: gramatiku učí český učitel, konverzaci zajišťuje zahraniční lektor.

  1. Nabízí výuku v malých skupinách

Ve skupinách o malém počtu studentů (max. 8 osob) má učitel větší prostor se každému z nich věnovat, snadněji zapojuje studenty do celoskupinové diskuse (nedochází tak často k situacím, kdy učitel komunikuje pouze s jedním z nich), studenti se lépe znají, čímž se odbourává ostych mluvit před ostatními, učiteli se lépe navazuje přátelská i pracovní atmosféra.

     3. Zaručuje kvalitní výuku

Učitelé používají při výuce nejen učebnice, ale i další doplňkové materiály, uplatňují různé výukové metody (práci ve dvojicích, skupinovou práci), střídají aktivity tak, aby výuka byla pestrá a aby zároveň docházelo k rozvoji řečových dovedností (čtení, poslechu s porozuměním, mluveného i písemného projevu), rozšiřování slovní zásoby a osvojování gramatiky. Jsou flexibilní, tj. způsob výuky mohou přizpůsobit schopnostem i požadavkům posluchačů.

  1. Doporučuje optimální frekvenci výuky

Za minimální frekvenci výuky je považována 2 x 2 hodiny týdně, nižší intenzita snižuje efektivitu.

(Čerpáno ze zdroje: Jazyková škola a nakladatelství POLYGLOT, Mečislavova 8, Praha 4, www.polyglot.cz)

on