Pro manažery je velmi obtížné zachovat si loajalitu zaměstnanců, kteří přežili snižování stavů. Teoretici doporučují podle informačního portálu www.insite.cz jako jednu z metod posílení odolnosti vůči stresu spojeného s propouštěním, poskytnutí větších pravomocí zaměstnancům (tzv. empowerment), případně rozšíření jejich obzorů a náplně práce. Informace vychází z americké studie, která zkoumá vztahy mezi manažerským udělením větších pravomocí, vnímáním obohacení náplně práce a loajálním chováním zaměstnanců.
Protože propouštění se ani do budoucna nevyhneme, je třeba si uvědomit několik důležitých aspektů spojených s tímto fenoménem. Výzkumy ukázaly, že pokud zaměstnanci vnímají propouštění jako spravedlivé, jejich výkonnost a loajalita se nevytrácí tak rychle. Mají-li zaměstnanci možnost ovlivňovat svým rozhodováním dění ve společnosti, zvýší se jejich samostatnost a schopnost nést odpovědnost za výsledky své práce. Tento faktor se osvědčil v běžném prostředí - v situacích, kdy dochází k propouštění, však funguje také.
Z výše uvedených závěrů vyplývá, že management by měl se svými zaměstnanci jednat vždy čestně a vysvětlit jim, proč je propouštění nutné. Ke všem zaměstnancům je potřeba přistupovat s určitým respektem, při propouštění používat metody, které jsou v souladu se zákonem a které jsou vůči zaměstnancům fér. Dalším krokem je podpora zaměstnanců, kteří ve svých pracovních pozicích zůstali. (jap)