Koučování spočívá v pomoci lidem ke zlepšení jejich výkonnosti a přínosu firmě. Pomáhá zaměstnancům lépe si uvědomit sebe samé, soustředit se na své silné stránky a rozvíjet individuální oblasti, které dosud omezují jejích výkonnost. Vůdcům a manažerům pomáhá pochopit a zlepšovat pracovní vztahy a zajišťovat lepší výkonnost na základě týmové spolupráce. Mohou pak také lépe pracovat na strategických záležitostech své firmy, měnit kulturu a klima ve firmě nebo zlepšovat motivaci zaměstnanců.
Koučování se proto stává klíčovým nástrojem pro nábor a udržení vyšších manažerů.
Koučink - hravě vyhrávat uvnitř firem i navenek byl název konference, která se počátkem října uskutečnila v pražském hotelu Clarion. Byla určena manažerům, vedoucím týmů, interním koučům a všem, kteří přemýšlejí o využívání koučinku v svých týmech a společnosti. Jejím pořadatelem byla společnost Koučink Centrum s.r.o.
V porovnání s předchozími ročníky konferencí o koučinku, pořádaných Koučink Centrem, tu byly zajímavé změny: jestliže prvního ročníku se zúčastnili především lidé, zajímající se o koučink jako možný obor činnosti, a koučové sami, letos v sále převažovali personalisté a manažeři, kteří se přišli poučit, jak si v koučinku a jeho využití stojí jinde, a dovědět se, jak jej mohou využít ve svých vlastních firmách a kam se celý obor za léta jeho aplikace u nás posunul. Oproti loňsku zde tentokrát nebyli zahraniční hosté, přesto ale úroveň vystoupení byla vysoká právě díky praktickým zkušenostem z konkrétních firem, jejichž zástupci na konferenci hovořili o koučinku jako nástroji, který jejich manažeři aktivně využívají.
Jako červená nit se všemi vystoupeními nesla myšlenka využití koučinku jako stylu vedení a práce s lidmi. Takto s koučinkem pracují ve firmě DITIPO - o zkušenosti s koučinkovým stylem vedení se podělil zástupce firmy Karel Vaněk. O uplatnění interních koučů ve společnosti Continental hovořili Ladislav Herc, Pavel Wimmer a Alena Jandová. Pavel Pekárek z ČSOB Pojišťovny přiblížil přítomným, jak lze využít koučink v obchodním týmu a Alena Stejskalová z České rafinérské se podělila o zkušenosti s fungováním interního koučinku ve společnosti. Jak využívají interní koučink v obchodním oddělení firmy Coca-Cola Hellnic, o tom pohovořil Dušan Sameliak.
Z panelových diskusí, následujících po jednotlivých přednáškových blocích, bylo patrné, že přítomné problematika velmi zajímá a že se všichni shodují v tom, že týmový koučink je silným nástrojem pro realizaci nových projektů a dosahování výsledků.
Velmi zajímavý byl workshop, v němž spolupracovník Koučink Centra Michal Ondráček představil novinku v koučování týmu - simulátor efektivní spolupráce IGEOS (trénink Efektivní týmová spolupráce vedený Valeriem Pascottem ze společnosti EOS - tvůrce celé metodiky - se bude konat 24. - 26. listopadu v Průhonicích a nabízí jej na svých stránkách Koučink Centrum). Do interaktivní hry v duchu simulátoru se na závěr zapojili téměř všichni účastníci konference - "úmrtnost" účastníků v odpoledních hodinách, tolik běžná z jiných akcí, tentokrát nebyla zaznamenána.