reklama
reklama
14. 10. 2008 | poslední aktualizace: 14. 10. 2008  16:39

S koučinkem hravě vyhrávat uvnitř firem i navenek

V posledních letech rychle stoupá počet firem, které nabízejí koučování svým zaměstnancům. Například ve Velké Británii je to nyní 63 procent firem. Koučování je vnímáno jako silný proces, který může firmám pomoci v řadě oblastí. Co ale přesně znamená?
Zdena Bočarovová

Koučování spočívá v pomoci lidem ke zlepšení jejich výkonnosti a přínosu firmě. Pomáhá zaměstnancům lépe si uvědomit sebe samé, soustředit se na své silné stránky a rozvíjet individuální oblasti, které dosud omezují jejích výkonnost. Vůdcům a manažerům pomáhá pochopit a zlepšovat pracovní vztahy a zajišťovat lepší výkonnost na základě týmové spolupráce. Mohou pak také lépe pracovat na strategických záležitostech své firmy, měnit kulturu a klima ve firmě nebo zlepšovat motivaci zaměstnanců.
Koučování se proto stává klíčovým nástrojem pro nábor a udržení vyšších manažerů.
Koučink - hravě vyhrávat uvnitř firem i navenek byl název konference, která se počátkem října uskutečnila v pražském hotelu Clarion. Byla určena manažerům, vedoucím týmů, interním koučům a všem, kteří přemýšlejí o využívání koučinku v svých týmech a společnosti. Jejím pořadatelem byla společnost Koučink Centrum s.r.o.
V porovnání s předchozími ročníky konferencí o koučinku, pořádaných Koučink Centrem, tu byly zajímavé změny: jestliže prvního ročníku se zúčastnili především lidé, zajímající se o koučink jako možný obor činnosti, a koučové sami, letos v sále převažovali personalisté a manažeři, kteří se přišli poučit, jak si v koučinku a jeho využití stojí jinde, a dovědět se, jak jej mohou využít ve svých vlastních firmách a kam se celý obor za léta jeho aplikace u nás posunul. Oproti loňsku zde tentokrát nebyli zahraniční hosté, přesto ale úroveň vystoupení byla vysoká právě díky praktickým zkušenostem z konkrétních firem, jejichž zástupci na konferenci hovořili o koučinku jako nástroji, který jejich manažeři aktivně využívají.
Jako červená nit se všemi vystoupeními nesla myšlenka využití koučinku jako stylu vedení a práce s lidmi. Takto s koučinkem pracují ve firmě DITIPO - o zkušenosti s koučinkovým stylem vedení se podělil zástupce firmy Karel Vaněk. O uplatnění interních koučů ve společnosti Continental hovořili Ladislav Herc, Pavel Wimmer a Alena Jandová. Pavel Pekárek z ČSOB Pojišťovny přiblížil přítomným, jak lze využít koučink v obchodním týmu a Alena Stejskalová z České rafinérské se podělila o zkušenosti s fungováním interního koučinku ve společnosti. Jak využívají interní koučink v obchodním oddělení firmy Coca-Cola Hellnic, o tom pohovořil Dušan Sameliak.
Z panelových diskusí, následujících po jednotlivých přednáškových blocích, bylo patrné, že přítomné problematika velmi zajímá a že se všichni shodují v tom, že týmový koučink je silným nástrojem pro realizaci nových projektů a dosahování výsledků.
Velmi zajímavý byl workshop, v němž spolupracovník Koučink Centra Michal Ondráček představil novinku v koučování týmu - simulátor efektivní spolupráce IGEOS (trénink Efektivní týmová spolupráce vedený Valeriem Pascottem ze společnosti EOS - tvůrce celé metodiky - se bude konat 24. - 26. listopadu v Průhonicích a nabízí jej na svých stránkách Koučink Centrum). Do interaktivní hry v duchu simulátoru se na závěr zapojili téměř všichni účastníci konference - "úmrtnost" účastníků v odpoledních hodinách, tolik běžná z jiných akcí, tentokrát nebyla zaznamenána.

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
Newsletter  
reklama
reklama
reklama