CzechTrade vznikl před dvaceti lety, aby pomáhal českým firmám s exportem zboží a služeb. Podle výzkumu zná CzechTrade 94 procent českých podnikatelů. A tři z deseti malých a středních firem plánují prostřednictvím sítě 51 kanceláří využít jeho služeb. Síť zahraničních kanceláří CzechTradu se podle generálního ředitele agentury Radomila Doležala již skokově rozšiřovat nebude. Aktuálně agentura zvažuje otevření nových zahraničních kanceláří v Mnichově a Jižní Koreji.

HN: Proč vlastně CzechTrade před dvaceti lety vznikl?

Existovalo vakuum po předlistopadových podnicích zahraničního obchodu, které měly sítě lidí se zkušenostmi ze zahraničních trhů. Založení CzechTradu bylo snahou, jak vzniklou situaci řešit. Inspirací pro agenturu byly podobné fungující projekty v Evropě, které exportním profilem odpovídaly ČR.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se