Tradiční pojišťovnictví čeká v následujících letech zásadní proměna, za níž bude stát nástup nejnovějších technologií. Ty podle odborníků nepřinesou pouze technické inovace, ale také zcela nové služby a produkty. "Pojišťovnictví vstupuje do nové éry, kde spousta tradičních schémat bude upravena nebo zcela nahrazena," říká konzultant IBM pro finanční sektor Jaroslav Peyerl.

Klíčovou roli v této změně bude hrát digitalizace. Klienti budou mít možnost stále více požadavků řešit přes internet, namísto telefonátů s poradci či osobních návštěv poboček. "Tato změna již probíhá. Klienti od nás očekávají jiný přístup než v minulosti. Dnes nám 95 procent všech životních smluv připlouvá elektronickou formou, aniž by se klient muset podepsat," popisuje ředitel produktového vývoje a pricingu Allianz pojišťovny Josef Lukášek.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se