reklama
reklama
9. 8. 2017 | poslední aktualizace: 9. 8. 2017  11:52

V Česku nastává nový boom výstavby nákupních parků. Developeři cílí už i na menší města

Kde se nevyplatí stavět klasická obchodní centra, tam developeři přicházejí s projekty nákupních parků. Cílí už i na menší města, hlavně ve Středočeském kraji. Často v nich nežije ani pět tisíc obyvatel. Rozloha obchodních prostor se však z toho důvodu zmenšuje. Podle odborníků se v dohledné době dočká proměny řada již stávajících nákupních parků. Po vzoru západní Evropy se v nich začnou objevovat restaurace i prodejny s módními značkami.
Adam Váchal
Adam Váchal
redaktor

Zatímco do stavby nových obchodních domů se dnes pouští málokdo, stále více developerů investuje peníze do výstavby nákupních parků. Ty se nacházejí většinou na okrajích měst a jejich součástí je jen několik samostatných prodejen s potravinami, textilem či elektronikou. Na rozdíl od klasických obchodních center nemají tyto retail parky zastřešenou pasáž a do jednotlivých obchodů se vchází přímo z parkoviště.

Podle průzkumu poradenské společnosti Cushman & Wakefield v Česku nastává boom výstavby nákupních parků. Těch je nyní v tuzemsku 192, přičemž developeři plánují v následujících letech postavit dalších 66. Letošní rok bude přitom jeden z vůbec nejsilnějších. Developeři dokončí 55 tisíc metrů obchodních ploch v nákupních parcích. To je nejvíce od roku 2008.

Chcete si přečíst celý článek?
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
Newsletter  
reklama
reklama
reklama