reklama
reklama
19. 6. 2017 | poslední aktualizace: 21. 6. 2017  08:06
Jedna z nejvýraznějších českých manažerek Senta Čermáková je ředitelkou inovací ve společnosti Deloitte.

Hledáme talenty. Vytváříme databázi lidí a nových nápadů, říká šéfka inovací Deloitte Senta Čermáková

Letos v březnu se ředitelkou inovací v konzultantské společnosti Deloitte stala jedna z nejvýraznějších českých manažerek Senta Čermáková. Jednou z oblastí, kterým se věnuje, je hledání talentů mezi mladými lidmi. "Chceme je motivovat a využít jejich zkušenost a inspirovat se i jejich mírnou naivitou a zároveň fantastickou zkušeností s technologiemi," říká Čermáková v rozhovoru pro HN.
Hana Kejhová
Hana Kejhová
šéfredaktorka magazínu Moderní řízení
Čtěte více o: Deloitte | firmy | inovace | zaměstnání
jarvis_59469148498e5f1e54572457.jpeg
jarvis_59469148498e5f1e54572457.jpeg
autor: HN – Michaela Danelová

Letos v březnu se ředitelkou inovací v konzultantské společnosti Deloitte stala jedna z nejvýraznějších českých manažerek Senta Čermáková. Jednou z oblastí, kterým se věnuje, je hledání talentů mezi mladými lidmi. "Chceme je motivovat a využít jejich zkušenost a inspirovat se i jejich mírnou naivitou a zároveň fantastickou zkušeností s technologiemi," říká Čermáková v rozhovoru pro HN. Ve svém novém působišti navazuje kontakty s technickými, ale i uměleckými nebo filmovými školami. "Hledáme talenty, které byste tradičně v Deloittu nečekali," říká.

HN: Kde šikovní lidé udělají snáze kariéru? V nějakém start-upu, nebo ve velké korporaci?

Jsem přítel korporací, protože si myslím, že hýbou světem. Podívejte se na Apple, Facebook, Airbnb nebo jiné firmy, které proměnily celé obory. Byly také původně start-upy, ale dnes už jsou velkými firmami. Mohou dělat věci s obrovskými investicemi a týmy, ale především mohou investovat do vědy a výzkumu.

Souhlasím s tím, že kariéra v korporaci trvá déle, než když jdete do start-upu, kde jste hned svým pánem. Při koučování ale lidem říkám − dávejte si pozor na to, když jdete pracovat do start-upu, abyste byli svobodní. Protože můžete být rozčarovaní, že svobodní nebudete. Nebudete mít za sebou korporaci a podávání zpráv do centrály, jenže totéž zažijete od investorů a v mnohem tvrdší podobě.

Senta Čermáková

Vystudovala Fakultu elektrotechnickou na ČVUT se specia­lizací na biokybernetiku. Před příchodem do Deloittu působila 25 let ve společnosti Hewlett-Packard, naposledy na pozici šéfky globálních zákaznických vztahů (worldwide director of customer programs) v Hewlett Packard Enterprise. V roce 2011 byla jako první žena oceněna v anketě Manažer roku. Čermáková byla jednou z nejvýše postavených českých manažerek ve světě. V Česku začínala v roce 1991 ve firmě Digital Equipment. Ta se později spojila s firmou Compaq a ta v roce 2001 fúzovala s HP. Čermáková začínala na pozici šéfky integrace. Na regionální a globální úrovni později řídila komunikaci a vybudovala celofiremní systém pro zákaznické programy.

HN: Co je hlavní náplní vaší práce v roli ředitelky inovací ve společnosti Deloitte?

Pracuji v oblastech, které mě nejvíce baví. Je to mentoring, najímání talentů a péče o nové zaměstnance a klienty. Nechci to ale dělat jen pro mladé, přestože se bavíme hlavně o mileniálech, lidech, kteří vstupují na trh práce. Chceme je motivovat a využít jejich zkušenost a inspirovat se i jejich mírnou naivitou a zároveň fantastickou zkušeností s technologiemi a obratností v sociálních vztazích. Oni nerespektují autority, ničeho se nebojí a mají zdravé názory. A chtějí s vámi diskutovat, ať je vám padesát nebo šedesát. Chtějí se prosadit a já jsem své šéfové slíbila, že s nimi naučím pracovat i celý Deloitte.

HN: Jakou máte strategii?

Mám ji nastavenou ve třech úrovních. První je hledání talentů. Chceme do Deloittu získat profese ve správných věkových skupinách. Nyní hledám technicky smýšlející a inovativní lidi. Chceme i umělce, animátory, kteří rozumí počítačům. Zahájím spolupráci s vysokou školou ve Zlíně, oborem animace. Hledáme talenty, které byste tradičně v Deloittu nečekali.

HN: Jak to uděláte?

Připravujeme na prázdniny akce, kdy najímám středoškoláky, vysokoškoláky − programátory, robotiky, datové analytiky, marketéry, kreativce. To jsou "mlaďoši", které chci do týmu. A kdyby to podle zákona šlo, chtěla bych mladší lidi. Chci začít ovlivňovat ty, kteří se teprve rozhodují, co budou jednou dělat. Navazuji kontakty s technickými školami, ale i uměleckými a filmovými… Mám třeba už v jednom tréninkovém programu sedm lidí, z toho jsou dva středoškoláci a pět vysokoškoláků. Když jsem je nabírala, tak jsem si dala pozor, aby to nebyli jen Pražáci. Zajistila jsem jim ubytování hrazené Deloit­tem. Chci stahovat talenty z celé republiky.

HN: Jaká je druhá rovina strategie?

Zadruhé jdu po nápadech, které se mi líbí na trhu. Je mi jedno, jestli jej má student, start-up, nebo zavedená firma. Počítám s tím, že hodně nápadů odpadne. Ale tím, že prochodíme trh, budeme vědět, kdo nad čím přemýšlí a na čem pracuje. A pomůžeme jim nápady zapojit do byznysu, protože jako konzultantská firma pracujeme na řadě projektů v různých oborech. Vytváříme databázi nápadů a lidí, kteří je mají. Ale děláme to tak, aby to bylo výhodné pro obě strany, abychom nebyli zloději nápadů.

HN: Jak to ošetříte?

Vytvořila jsem spravedlivý systém, že když lidé přijdou s nápadem do Deloittu, tak jim dáme zpětnou vazbu. Budou se jim věnovat lidé z různých oborů a dáme jim i certifikaci a pomůžeme s propagací.

HN: Pořádáte také soutěž Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Ta už 18 let pomáhá firmám uspět v zahraničí. Jak soutěž poroste s vámi?

Jde o tradiční soutěž Deloittu. Její smysl je identifikovat a zviditelňovat firmy, jež už prorazily ze startupového prostředí do zdravého, rostoucího byznysu, a zviditelnit je dále v rámci regionu a celé Evropy. Zaktivovat nyní chci i to, co je pod tím a o čem se nemluví. Potenciál na univerzitách a v laboratořích. Firmy, které uspěly v soutěži, už prorazily, těžko udělají fatální chybu. Mají svůj "exit" za sebou. Mě zajímá více to, co je pod tím.

HN: Jak budete rozvíjet skrytý potenciál talentů?

Vytipovali jsme oblasti, které se týkají práva, umělé inteligence, strategického řízení lidských zdrojů, propojujeme oblast technologií s oblastí financí, pojišťovnictvím, najdete zde i biotechnologie.

HN: Hovořila jste o třech úrovních vaší strategie. V čem tedy spočívá ta poslední?

Třetí úroveň je v tom, že až si nabalíme potřebné talenty a nápady, tak se o obě vrstvy podělíme se zákazníky. Míříme na ty, kteří se stejně jako Deloitte chtějí inovovat a změnit tak, aby byli atraktivní pro své klienty v budoucnosti. Ukazujeme, kam se může firma posunout, pokud pochopí inovace a využije je jako svou konkurenční výhodu.

Autoři: Hana Kejhová
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
Newsletter  
reklama
reklama
reklama