Brusel hodlá posílit ochranu soukromí Evropanů na internetu. Nová pravidla omezí moderní komunikační nástroje, jako je WhatsApp, Facebook Messenger, Skype nebo Viber. A webové stránky už nebudou smět bez souhlasu sbírat informace o svých uživatelích. To vše se významně dotkne miliardového byznysu s cílenou reklamou.

Evropské nařízení označované jako ePrivacy má příští rok zabránit tomu, aby spotřebitele obtěžovala nevyžádaná elektronická komunikace. Umožní například vznik blacklistů, na něž si zájemci budou moci dát zapsat své telefonní číslo, a vyhnou se tak obtěžujícím marketingovým hovorům. Důraz klade také na to, aby každý uživatel internetu věděl, co se děje s jeho osobními údaji.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se