Které firmy jsou podle vás v Česku považovány za love brand?

Záleží, kterou cílovou skupinu máme na mysli. Napříč studijními obory a regiony jsou to firmy jako Google nebo Škoda, ale i spousta regionálních firem, jež dokážou být úspěšné. Z oblasti auditu řeknu příklad KPMG. To je brand, který není orientovaný na spotřebitele. Není to produkt, jejž by si spotřebitel koupil, jako u Škodovky, Red Bullu nebo Coca-Coly. Je to služba pro firmy. A takové značky, které jsou takzvaně B2B, se musí o to víc snažit, aby se staly známými a úspěšnými jako zaměstnavatelé. Zrovna KPMG je ze čtyř největších auditorských společností pro studenty tou nejatraktivnější. Nespoléhají na jeden nebo na dva kanály, ale mají široký rozsah aktivit. Dělají skvělé on-line věci, ale také soutěže a workshopy až po aktivity přímo na školách. V jejich komunikaci je jasné poselství, které navíc předávají kreativně. V kampaních využívají například bývalé zaměstnance, kteří už dnes pracují v jiných firmách, ale začínali v KPMG.

Tomáš Rašner (33)

◼ ředitel Studenta Media a oblastní ředitel Universum Global
◼ Je jedním ze spoluzakladatelů společnosti Studenta Media, která pomocí vlastních médií oslovuje přes 80 % českých vysokoškoláků. Patří mezi ně například portály Proudly.cz, Primát.cz nebo časopis Studenta, který od června nově zamíří pod vydavatelství Economia.
◼ Pochází ze Zlína a je absolventem mezinárodního obchodu na Ekonomické univerzitě ve Vídni.
◼ Podnikat začal ve 22 letech, kdy se svým spolupracovníkem Adamem Koželou založil studentský magazín Stip, který rozdávali zdarma mezi pražské studenty. Časem otevřeli i webový portál a z magazínu se stala profesionální firma Studenta Media.
◼ Bydlí v Praze, věnuje se hlavně cyklistice a v zimě běžkám.
◼ Jeho novým koníčkem je jízda po Praze na skútru, kterým nahrazuje osobní automobil.

Které způsoby jsou nejefektivnější?

Z průzkumů vychází, že mladí lidé dnes konzumují asi sedm mediálních kanálů. A to číslo neustále narůstá. Nedá se říci, že by jeden kanál vytlačil ten druhý, spíše se doplňují. Sociální média už dnes zdaleka nejsou alternativním, nýbrž hlavním kanálem. Na druhou stranu z naší zkušenosti vím, že nejúspěšnější kampaně jsou multimediální komunikací. Který mediální kanál firma zvolí, je taktická stránka věci. Číslo jedna je přesně vědět, co vlastně budu komunikovat. Firma musí mít jasno v tom, proč by někdo měl pracovat právě u ní.

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se