reklama
reklama
4. 5. 2017 | poslední aktualizace: 4. 5. 2017  12:21

Studenti věří českým firmám. Boduje Škoda Auto, ČNB i pražské letiště

HN přinášejí exkluzivně výsledky průzkumu Universum mezi českými vysokoškoláky. Nejžádanějším zaměstnavatelem se stal Google, ale velmi bodují i české firmy a instituce. Hlavně Škoda Auto, ČNB nebo Letiště Praha. Studenti od nich očekávají přátelské pracovní prostředí.
Zuzana Keményová
Zuzana Keményová
redaktorka
jarvis_590a01a1498e0bafbe2cb074.jpeg
jarvis_590a01a1498e0bafbe2cb074.jpeg
autor: Archiv HN

Pro české vysokoškoláky je práce snů v Googlu. Logo této americké softwarové firmy už čtvrtým rokem kraluje žebříčkům coby nejatraktivnější zaměstnavatel pro studenty vysokých škol. Celkově se však na nejvyšších pozicích umístily i české podniky a instituce.

Jde o zjištění rozsáhlého výzkumu mezi více než 14 tisíci studentů českých vysokých škol a univerzit, který v březnu dokončila švédská společnost Universum a česká mediální skupina Studenta Media. Jeho výsledky nyní HN exkluzivně přinášejí.

České firmy na předních místech

Jednou z hlavních otázek bylo, kam by studenti nejraději hned po škole nastoupili do zaměstnání. A právě státní instituce a české firmy si vedly velmi dobře. Například pro studenty technických oborů je nejlákavějším zaměstnavatelem Škoda Auto. Předstihla i německý Siemens nebo americký Honeywell.

14 tisíc

studentů českých vysokých škol a univerzit se zapojilo do průzkumu o oblíbenosti zaměstnavatelů.

"Na práci se studenty vysokých škol si zakládáme. Během školního roku pro ně pořádáme nejrůznější exkurze přímo v našich závodech, kariérní setkání, přednášky a workshopy na vysokých školách a podobně," říká mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek.

Pro firmy je důležité vědět, jak si mezi mladými talenty stojí. Hlavně proto, že v současnosti je specialistů na trhu nedostatek a podniky se o ně přetahují.

"Před pěti lety byla skupina absolventů považována z hlediska uplatnění za ohroženou, dnes je to opačně a jedná se o nedostatkové zboží. Jejich nároky se také změnily, zaměřují se na osobní rozvoj, chtějí rychleji svěřit odpovědnější úkoly a očekávají rychlejší kariérní postup," podotýká Štěpánek.

Celkově se do Škodovky hlásí okolo 5000 studentů a absolventů ročně, uplatnění ve firmě jich najde přibližně tisíc.

Pro posluchače přírodních oborů je nejvíce lákavá práce v Akademii věd, právníci by nejraději pracovali na soudech, ministerstvech a státních zastupitelstvích. A pro studenty byznysu jsou hned po Googlu nejžádanějšími zaměstnavateli Škoda Auto, Česká národní banka a Letiště Václava Havla.

Mladí se chtějí v práci cítit dobře

Kritériem číslo jedna, které činí ze značky v očích studentů "love brand", je přátelské pracovní prostředí. Mladí Češi se jednoduše chtějí v práci cítit dobře.

Zřejmě i proto se u českých studentů dostávají na vrchol žádanosti domácí značky a organizace. "Oproti tomu, jak je to v žebříčcích zaměstnavatelů v jiných zemích podobné velikosti, v Česku je těch lokálních firem mnoho," upozorňuje Tomáš Rašner, oblastní manažer Universa a šéf Studenta Media. "Češi, a to i studenti a absolventi, mají rádi české firmy a je to právě tím, že si je spojují s přátelským pracovním prostředím. Jsou pro ně domáčtější a z tuzemských značek necítí tak velký tlak na výkon jako v zahraničním korporátu," uvádí Rašner.

infografika: NEJŽÁDANĚJŠÍ ZAMĚSTNAVATELÉ V ROCE 2017

Na druhém místě v požadavcích na firmu je kreativní a dynamické pracovní prostředí. Čeští studenti chtějí pracovat ve společnosti, která jde s dobou, používá moderní technologie a má dobře nastavené řízení. Ovšem jak na trhu sílí hlad po specialistech, rostou i požadavky mladých lidí vůči firmám.

"Stále častěji se setkáváme s tím, že se studenti ptají, co jim podnik může nabídnout, proč by si jej měli vybrat jako zaměstnavatele. Se změnou na trhu práce se zvýšily i jejich mzdové požadavky, flexibilitu v pracovní době vnímají jako samozřejmost. Důležitá je pro ně také rovnováha mezi pracovním a soukromým životem," dodává Petra Jeřábková, šéfka HR v české pobočce Siemensu.

Úplné znění výzkumu vychází 22. 5. jako speciální příloha HN Ideální zaměstnavatel.

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
Newsletter  
reklama
reklama
reklama