Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku bylo ve druhém a třetím čtvrtletí Rádio Impuls. Počet jeho denních posluchačů se proti pololetí mírně zvýšil o tři tisíce na 969 tisíc lidí. Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt, jehož výsledky ve středu zveřejnily agentury STEM/MARK a Median. 

Na druhém místě zůstala i přes pokles o 19 tisíc posluchačů Frekvence 1 s 872 tisíci posluchači, na třetí místo se posunul Radiožurnál Českého rozhlasu, který posílil o 27 tisíc na 862 tisíc lidí. Evropa 2 se naopak po poklesu o 24 tisíc posluchačů na 835 tisíc propadla na čtvrté místo.

Nejposlouchanější regionální stanicí je i nadále Blaník, i když mu klesl počet posluchačů o 35 tisíc na 601 tisíc denně. Následují Country radio a Rádio beat.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Čisté investice do rozhlasové reklamy ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 1,3 procenta na 253 milionů korun. Nejvíce rostla inzerce v oblasti čerpacích stanic, průmyslových podniků a náboru zaměstnanců. Meziročně silné reklamní investice rádia čekají i v listopadu a prosinci.

Největší obchodní rádiovou sítí zůstává Radiohouse společností Lagardere a Media Bohemia s podílem 51 procent, následuje Radio United se stanicemi jako Beat, Country Rádio nebo Kiss s 23,8 procenta a Český rozhlas, který má 23,1 procenta.

Týdenní zásah rádií poklesl o 0,8 procentního bodu na 84,4 procenta populace. Týdně rádia poslouchalo téměř 7,5 milionu Čechů. Lidé v průměru během týdne poslouchali 2,03 stanice.