Přes devadesát tisíc pracovních pozic nabízí nový hráč na trhu pracovních portálů ChciPráci.cz.  Čtyři dny po spuštění tak nabízí o polovinu míst víc než dosavadní jednička Práce.cz.

Provozovatelem portálu je americká společnost Business Web Solutions LLC. Ta vznikla v USA jako start-up a Česko bere jako svou první zastávku v další expanzi do zemí střední a východní Evropy. Další zemí by mělo být v dohledné době Slovensko. 

Českému trhu dominujícím portálům Jobs.cz a Práce.cz, které patří finské skupině LMC, chce nový vyzyvatel konkurovat podstatně nižší cenou. Zaměstnavatelé budou moci vložit inzerát na ChciPráci.cz za cenu okolo 2000 korun na měsíc. To není ani polovina katalogové ceny zavedených portálů. 

"Naše katalogové ceny jsou spíše pro firmy, které inzerují nárazově a hledají třeba jen jednoho zaměstnance za rok. Pro střední a větší firmy, které během roku obsazují více pozic, může cena v rámci různých výhodných balíčků spadnout i na 300 korun měsíčně za inzerát," komentuje Tomáš Dombrovský ze společnosti LMC.

K cenové válce mezi pracovními portály zřejmě nedojde, protože Jobs.cz ani Práce.cz patrně ke změně cenové politiky nepřikročí: "Pro zaměstnavatele není důležitá jen cena, ale také kvalita lidí, které jim pracovní portál dodává. A na tu se my zaměřujeme," dodal Dombrovský.

Portál ChciPráci.cz vstupuje do Česka v době rekordně nízké nezaměstnanosti, která v září klesla na šest procent. To je nejnižší číslo za posledních šest let. Ta se zároveň střetává s rostoucí poptávkou zaměstnavatelů, především pak po technických profesích.

"Český trh s pracovními portály sice v posledních letech mírně roste, ale nic zásadního se na něm nemění," říká Prokop Konopa, tiskový mluvčí portálu ChciPráci.cz, k motivaci ke vstupu na trh.

V poslední době se jedná již o druhý pracovní portál, který byl v tuzemsku spuštěn. V létě vstoupil na trh AirJobs v čele s Ivanem Bartošem, který je známý jako zakladatel České pirátské strany. Ten má ambici stát se českým LinkedInem. Bartošův portál se chce soustředit především na studenty a čerstvé absolventy.

Naopak portál ChciPráci.cz se primárně zaměří na malé a střední podniky, kterým chce usnadnit hledání vhodných zaměstnanců. "Co se týká cílové skupiny mezi uchazeči o zaměstnání, nejsme nikterak vyhraněni. Cílíme na lidi od 19 let až do věku, kdy jsou ještě ochotni uvažovat o změně zaměstnání, což je někde okolo 55 let," dodává Petra Mikesková, marketingová manažerka společnosti.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Uchazeče, kteří hledají novou práci, se portál pokusí získat přehledností a jednoduchostí vyhledávání. Návštěvník stránek zde rovněž nalezne užitečné informace, jako například, jak správně napsat životopis nebo motivační dopis. V budoucnu portál nabídne i možnost práce v zahraničí.