Organizátorkou akce a budovatelkou sítě těchto klubů v ČR je Kamila Zárychtová, ředitelka české franšízové sítě Business for Brakfast.

Kde mají kluby Business for Breakfast původ?

Business for Breakfast je britský koncept, který byl založen Johnem Fisherem v roce 2001. Je prvním oficiálním systémem působícím v České republice, jenž se specializuje na předávání kvalitních referencí a doporučení a nabízí podnikům všech druhů a velikostí strukturované a podporující networkingové prostředí. Je to dynamický obchodní klub, kterého se účastní úspěšní, účelově zaměření, stejně smýšlející lidé. BforB je efektivní způsob, jak podpořit své výrobky a služby prostřednictvím doporučení svých obchodních kolegů v klubu. Fungujeme na základě tří hlavních pilířů – poznat, porozumět a důvěřovat. Na těchto hodnotách totiž můžete s důvěrou doporučit své klienty kolegům v klubu a naopak.

Odkdy existují i u nás a kolik jich je?

Úplně první klub jsme založili v Praze na konci září minulého roku. Nyní má Business for Breakfast šest klubů. Čtyři fungují v Praze, jeden v Liberci a jeden v Brně. Na podzim budeme zahajovat obchodní kluby pro podnikatele v Praze 5 a v Praze 8, otevíráme další klub v Brně a plánujeme otevřít kluby v Ostravě, Chomutově a Hradci Králové.

Jakým způsobem se podnikatel může stát členem klubu? Může se přihlásit sám, nebo je k účasti vyzván?

Naše kluby jsou dostupné každé firmě. Uchazeč o členství si může zajistit nezávaznou účast jako host prostřednictvím našich webových stránek www.bforb.cz, nebo telefonicky či e-mailem prostřednictvím kontaktů uvedených na našich webových stránkách. Často jsou ale našimi hosty podnikatelé, kteří byli pozváni našimi členy. Je velmi důležité obklopit se týmem kvalitních lidí, se kterými má již někdo zkušenost – vždyť jim ostatní budou doporučovat své vlastní kontakty! Hosté mají příležitost seznámit se s novými lidmi a navázat s nimi nové obchodní vztahy. Nemluvím o těch obchodních vztazích, které všichni známe – dodavatel/odběratel, prodávající/kupující. Mluvím o obchodním vztahu, který je založen na vzájemné spolupráci a hledání možností, co bychom vzájemně pro sebe mohli udělat. Proto je nutné se velmi dobře poznat, pochopit, co každý dělá, jak to dělá, a zjistit, v čem je firma jiná či výjimečná – abychom měli důvod ji doporučit. Čím více o sobě navzájem víme, tím lepší doporučení můžeme přinést. Jak dobře znáte své dodavatele, odběratele a známé? Na čem právě pracují, kde je „tlačí bota“, kam jdou? Jaký okruh klientů potřebují? Nemáme ve svém okolí náhodou někoho, kdo právě umí pomoci vyřešit problém či hledá právě tuto službu...?
Podnikatel se stává členem v okamžiku, kdy vyplní přihlášku, kterou si rezervuje svůj obor v klubu, a která je pak následně schválena samotnými členy klubu. Poté svůj zájem potvrdí uhrazením členského příspěvku.

Komu jsou kluby určeny a co podnikatelé svým členstvím získají?

Naše obchodní kluby jsou určeny všem obchodníkům, majitelům firem a profesionálům, kteří to myslí vážně s růstem svého podniku a mají zájem aktivně spolupracovat s dalšími obchodníky, profesionály a majiteli firem, kteří jsou naladěni na stejnou notu.
Zarezervováním pozice v klubu získají naši členové především exkluzivitu v daném oboru. Už se žádná jiná firma ze stejného oboru nemůže stát členem stejného klubu. Tím nahrazujeme konkurenci spoluprací. Dále naši členové získávají přístup ke kvalitním doporučením a referencím od svých kolegů, členství je na jméno společnosti (aby se mohli obchodníci případně zastupovat, či společně čerpat ze systému BforB), webový link. Kromě doporučení a referencí můžou členové našich klubů využívat dalších výhod, které jim naše obchodní snídaně přináší, jako např. získávání a výměna znalostí od odborníků v jiných oborech, oživení vztahů s dřívějšími klienty, nalezení nových dodavatelů, přístup k cenově výhodným produktům a službám poskytnutých na základě dobrých vztahů a kontaktů, příležitost hovořit s těmi, kdo mají rozhodovací pravomoce bez nutnosti podrobení se důkladnému prověření osobní asistentkou nebo recepční, přístup k dalším znalostem a expertízám, možnost požádat o kontakt a doporučení hned několik lidí najednou v jeden čas a na jednom místě. BforB je prověřený a testovaný formát, osobní rozvoj, mimořádný způsob jak posílit svůj podnik a podniky ostatních členů, protože členové vytváří společenství podpory nejen pro firmy, ale taktéž sami pro sebe, atd.

Čím se liší tyto kluby od obvyklých setkání podnikatelů na golfu nebo tenise či jiných neformálních aktivitách? I tam se přeci vyměňují kontakty, navazují nové, doporučuje se …

Naše obchodní kluby se jistě liší konceptem. Obchodní snídaně pořádáme již brzy ráno tak, aby nenarušovaly klasický obchodní den. Na našich mítincích se setkáte s efektivní agendou, která podporuje předávání informací a navazování nových kontaktů či spolupráce. Naše mítinky se nespecializují na úzký okruh podnikatelské skupiny (který definujeme např. druhem přednášky, semináře), naopak, čím rozmanitější naše kluby jsou, tím lépe.
Kluby jsou i finančně dostupné pro všechny druhy podniků. Je zde možnost si i zvolit délku členství a tím například regulovat počáteční investici, kdy ještě doporučení z tohoto systému nemohou přicházet. Business for Breakfast není v žádném případě o rychlém zisku, ale o aktivitě, která má dlouhodobý přínos a účinek. Protože zde se jedná o doporučení na základě důvěry. A ta se nevybuduje přes noc.
Například naše nejdelší – a tím i finančně nejnákladnější členství – stojí 12 000 korun (bez daně) za rok. Když se nad tím zamyslíme, jaký marketingový prostředek nás stojí pouze 1000 Kč měsíčně a má dlouhodobý účinek? Business for Breakfast je měřitelný zdroj marketingových nákladů. Víte přesně, co jste do něj vložili a co získáte zpět. A získat zpět můžete opravdu mnoho.
Čím jsme dále jiní: na našich obchodních snídaních jste obklopeni (v jeden čas a na jednom místě) hned několika profesionály najednou. Profesionály na věci, ve kterých zrovna nejste profesionálové vy. Máte k dispozici kolem sebe odborníky na personalistiku, IT, obchod, investice, daně, inženýring, reklamu atd. a můžete toho pohodlně využít.
Naši členové si nemusí pořizovat ani drahé vybavení (které je nutné v některých sportovních klubech), ani speciální výstroj, nemusí si vymezovat dlouhý časový prostor a nemusí umět hrát golf, tennis, squash…Prostě stačí, když mají chuť navázat nové obchodní vztahy, přinesou si vizitky a peníze na občerstvení, které je k dispozici během konání obchodní snídaně.