reklama
reklama
15. 2. 2010 | poslední aktualizace: 15. 2. 2010  16:27

Poptávka po práci z domova převyšuje nabídku

Vyplývá to z průzkumu, který v období od loňského srpna do letošního ledna uspořádal portál Workline.cz.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 267 respondentů z řad těch, kdo aktuálně z domova pracují, nebo mají o tuto formu práce zájem.
„Výsledky průzkumu nám umožní lépe pochopit zájmy, možnosti a schopnosti zájemců o práci z domova a zvýšit jejich šanci pro nalezení vhodné práce,“ říká ředitel portálu Michal Martoch. „Postoj respondentů lze chápat jako skulinu na trhu i konkurenční výhodu pro zaměstnavatele, zprostředkovatele práce z domova a poskytovatele služeb v oblasti online komunikace a vzdělávání. Vytváří to potřebu soustředit úsilí na rozšiřování dostupnosti a propagaci poskytování práce z domova mezi zaměstnavatele i pracovníky,“ doplňuje.
Otázky průzkumu byly sestaveny tak, aby objasnily klady i zápory práce z domova z pohledu pracovníků. Zároveň měly přiblížit očekávání těch, kdo práci teprve hledají. Hlavní benefity práce z domova jsou pro obě skupiny shodné - flexibilní pracovní doba, větší klid na práci a úspora času i nákladů na cestování.
Třetina dotázaných zájemců plánuje touto formou pracovat na plný úvazek – 40 hodin týdně. 43 % z nich hodlá práci z domova věnovat 15 – 30 hodin týdně. 68 % respondentů přitom uvádí očekávaný příjem do 20 000 Kč hrubého, což je méně než průměrná mzda v ČR ve 3. čtvrtletí roku 2009. „Primárním motivátorem pro práci z domova tedy nejsou peníze, ale čas a možnost lépe skloubit práci s péčí o rodinu,“ domnívá se Martoch.
Počet nabídek práce výrazně roste. Zatímco v lednu 2009 bylo na portále Workline.cz zveřejněno 40 nabídek práce, v únoru 2010 jich bylo 140, což představuje meziroční nárůst o 350 %. Tato čísla také potvrzují nedávná prohlášení o zavádění práce z domova v řadách nadnárodních společností.
„Práce z domova vyžaduje změnu přístupu k řízení. Do firem je třeba nasadit nové metody, jež dokáží měřit produktivitu práce jednotlivých pracovníků a účinně využívat jejich potenciál. Přitom tyto nástroje a pracovní postupy jsou již vyzkoušené a funkční,“ uzavírá Martoch.

Autoři:
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Jde opravdu o nabídky práce? (jindrich.k)
Stačí se podívat na nabídky uveřejněné na portálu Workline.cz...
Zobrazit diskusi
reklama

Zjednodušené vyhledávání pracovních pozic

Vyhledávání připravujeme
ve spolupráci s LMC
reklama
Nejčtenější články  
Newsletter  
reklama
reklama
reklama