vavrikova020__48x48_.jpgLinda Vavříková se narodila v roce 1982 v Praze. Vystudovala žurnalistiku na Fakultě sociálních věd. Během studií cestovala a pracovala několik měsíců ve Spojených státech jako fotografka. Po návratu nastoupila jako marketingová asistentka do společnosti zabývající se informačními technologiemi, po roce se stala marketingovou ředitelkou.

V roce 2005 se začala věnovat vlastními podnikání - vznikla Allegria, později Firma na zážitky, s.r.o. V roce 2006 získala ocenění Živnostník roku a v roce 2007 celou řadu dalších certifikátů, mimo jiné ISO 9001:2001 a certifikát Bezpečný obchod.

Linda Vavříková je vdaná a v říjnu 2008 se jí narodila dcera. Žije v Praze, má psa a dvě kočky.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Josef J.
Dobrý den, jak Vás napadlo prodávat právě zážitky? Měla jste nějaký zdroj inspirace? Děkuji
Dobrý den, ono mě to vlastně napadalo postupně. Přemýšlela jsem, v čem bych chtěla podnikat a postupně mě napadly dárky. A protože s materiálními dárky by to bylo složité (logistika, sklady), tak jsem si řekla, že by měly být nemateriální. No a nemateriánlí dárky jsou vlastně zážitky. Zdroj inspirace co se týče námětů na zážitky ani nepotřebuji - s nápady chodí jak klienti, tak sami dodavatelé. Nebo myslíte celoživotní zdroj inspirace?
Linda Vavříková
Helena
Dobrý den, ať počítám, jak počítám, vychází mi 26 let, přičemž do samostatného podnikání jste se pustila ve 23... Co Vás k tomu vedlo? Měla jste vzor doma nebo jste prostě chtěla stát na vlastních nohou? Dívky v takovém věku mají obvykle jiné starosti... Přeju krásný den.
Také přeji krásný den. Vlastně obojí. Maminka i babička podnikaly (máma měla obchod s hračkami, babička s módou), takže mi to nepřišlo ani tak nereálné. A pak máte určitě pravdu s tím stavěním se na vlastní nohy. Jsem znamením Beran - jdu hlavou proti zdi a chci, aby věci byly po mém. Takže asi nejsem ideální podřízený :0))
Linda Vavříková
V.J.
Jaký byl první zážitek, který jste prodala? Vycházela jste při tom z toho, co byste si koupila vy sama nebo čím byste potěšila někoho blízkého? Pěkný den
Byl to den ve fotografickém ateliéru. Ale ještě předtím jsem dala den s kartářkou mojí babičce. Určitě, první zážitky jsem přidávala podle sebe - za vše mluví ten fotografický ateliér, studovala jsem v té době fotografii na FSV UK.
Linda Vavříková
Zdeněk
Dobrý den, zajímalo by mě, který z vámi nabízených zážitků je nejvíce oblíbený, a který nejméně.
Dobrý den, určitě nevyberu s každé kategorie jen jeden, protože se to neustále mění a vyvíjí. Ale můžu říci, že nejvíce oblíbené jsou adrenalinové a relaxační zážitky - největšími hity je Bubble (kutálení v plastikové kouli), jizda ve voze Hummer, řízení psího spřežení, medová masáž, růžový zábal, Víkend v římských lázních. Nejméně oblíbené jsou takzvané hobby zážitky - jsou totiž hodně specifické, ne každý si chce vytvořit vlastní loutku. Výjimkou je Den v keramické dílně, ten je hodně oblíbený.
Linda Vavříková
Karolína
Dobrý den, jak jste se naučila podnikat? K tomu, aby se člověk stal Živnostníkem roku, přeci jen dobré nápady nestačí...
dobrý den, určitě nestačí, ale jsou dobrý základ :0) Jak už jsem psala maminka i babička podnikaly, tak jsem nějakou základní představu měla. A pak myslím že je hodně důležitá sebedůvěra, důslednost a důvěra v lidi okolo sebe (které je třeba si dobře vybrat). Například od začátku mám daňového poradce a externí účetní (i když už máme i jednu interní), protože to jsou věci, kterým nerozumím a rozumět nechci :0)
Linda Vavříková
NICK 21
Dobrý den, chci se zeptat jakým způsobem na nové zážitky přicházíte... inspirujete se v zahraničí? Slyšel jsem, že podobná firma provozovaná v Rusku nabízí coby zážitek zastřelení krávy raketometem, to by tu asi neprošlo co :-)
Dobrý den, tak to by určitě neprošlo. Ani bychom to nezkoušeli. Podobné firmy po světě existují. Některé vznikly po nás, některé před námi. Především ve Velké Británii a Austrálii mají tradici. Nyní začíná vznikat celosvětová aliance zážitkových firem (vždy jedna za každou zemi), kde budeme mít tu čest být. Já už zážitky bohužel nevymýšlím, dělá to kolegyně, která má na starosti péči o dodavatele. Ale i ona to má usnadněné - s nápady přicházejí jak klienti, tak sami dodavatelé.
Linda Vavříková
noname
Vyzkoušela jste všechny zážitky, které vaše firma nabízí na vlastní kůži? Který máte nejraději?
Dobrý den, to určitě ne, na to jsou šťastnější kolegové. I když do tandemového seskoku bych stejně asi nešla :0) Mým oblíbeným zážitkem je, vedle masáží, řízení psího spřežení. Super je také naše novinka - luxusní večeře na zámku. Má to tam opravdu atmosféru.
Linda Vavříková
Marie S.
Dobrý den, kolik má vaše Firma na zážitky zaměstnanců? A s kolika dalšími firmami a institucemi spolupracujete? Téměř 200 zážitků, to musí dát hodně práce to dohodnout a zorganizovat...
Dobrý den, v tuto chvíli máme 25 zaměstnanců a několik externistů. Část z toho jsou prodavačky na stáncích, které jsme teď otevřeli v regionech. Dodavatelů máme hodně přes stovku, ale přesné číslo teď bohužel nevím. Ano je to náročné. Hlavně se všemi nastavit požadovanou úroveň kvality.
Linda Vavříková
Barbora K.
Dobrý den, oslovují vás firmy, provozující nějakou zajímavou činnost, s tím, že by se pár hodin práce u nich (třeba zemědělská farma nebo tak něco) mohlo stát zážitkem pro vaše klienty? Jaké musí mít nabídka parametry, abyste ji zařadili do svého sortimentu? Děkuji
Dobrý den, oslovoují. Těch paramertů je hodně - zajímavost zážitku, kvalita poskytovatele, zda zážitek vhodně doplňuje současnou nabídku (aby nebylo více podobných zážitků), region. Přidat nový zážitek nám docela dlouho trvá, protože je třeba nastavit správně podmínky, podepsat smlouvu, otestovat..
Linda Vavříková
Josef J.
Tak když už jste to zmínila: jaký tedy máte celoživotní zdroj inspirace? Zdravím
Zní to banálně, ale je to příroda. Nejlepší nápady jsem vždy měla při projížďkách na koni (jen si je nebylo kam zapsat) a teď při porcházkách s kočárem (asi proto, že tam alespoň chvilku spí :0))
Linda Vavříková
Jindřich
Vy jste začala podnikat ještě za studií!? Znám pár jedinců, kteří to zkusili, ale buď nedostudovali, zato jsou úspěšní podnikatelé, nebo to dopadlo naopak. Vám evidentně vyšlo obojí... měla jste nějakou oporu, podporu, motivaci?
No, mám jenom bakaláře, na magistra už nějak nezbyl čas. Oporou a podporou je určitě můj manžel, který studoval a teď podniká se mnou. Motivací je budovat firmu, která bude (a nyní snad už trochu je) úspěšná, zaměstnávat lidi, které to bude bavit a samozřejmě vydělávat peníze.
Linda Vavříková
Marcela Jandová
Dobrý den, nepřibyde do vaší nabídky nějaký zážitek, inspirovaný vaší dcerou? Třeba den v jeslích pro chlapy (dělám si legraci)...:-)
to by se určitě neprodalo :0) I když den s popelářem je hit, tak možná ano. Kvůli Ádě už brzo přidáme několik rodinných víkendových balíčků :0)
Linda Vavříková
J.K.
Dobrý den, paní Vavříková, jak Vaše podnikání vnímá Váš manžel? Zvláště teď, když máte přírůstek do rodiny? Nevadí mu Vaše úspěšnost (chlapi jsou ješitní...)
Dobrý den, nevadí, ale to jenom proto, že podniká se mnou. A stejně jako Adina i Allegria je tak trochu jeho dítě. Já jsem naopak teď moc ráda, že je ve firmě a že se na něj můžu spolehnout, když tam nemůžu být na plný úvazek já. Ale jinak by to asi nešlo.
Linda Vavříková
Z.S.
Dobrý den, co byste poradila osobě, která chce začít podnikat, jak vykročit a jaké udělat další kroky? Děkuji
Dobrý den, asi určitě si především stát za svým nápadem a nevzdávat se, když to na začátku hned nejde. Protože krize přicházejí na každé podnikání. A pak si najít někoho, kdo se orientuje v těch tunách byrokracie. protože jinak se přes papíry k tomu podnikání člověk prostě nedostane :0). Klasický business plán jsem nikdy nedělala, spíš takové osobní rozvahy nad obchodem, marketingem a financemi. Super jsou SWOT analýzy.
Linda Vavříková
Milan
Kdo testuje nové zážitky? Vy sami jako zaměstnanci, nebo na to máte "lidi"?
naši zaměstnanci, kteří zážitky přidávají a starají se o dodavatele. A pak také často operátorky, aby věděly, o čem s klienty mluví.
Linda Vavříková
Jarka
Jak je to s konkurencí? Kolik je u nás firem, ktere nabízejí stejný sortiment? Nebojíte se, že vás "převálcují"?
Dobrý den, po našem vítězství v Živnostníkovi se jich objevilo hrozně moc. nestíháme to sledovat, objevují se a zanikají. Bohužel ne všechny jsou kvalitní - trh je hodně mladý, trochu to připomíná trh cestovních kanceláří v 90.letech. A to mě trochu děsí, bojím se, aby svými službami nepokazily důvěru v produkt. Ale je tu naštěstí i kvalitní konkurence. A té se nebojíme, jsme díky ní stále o krok napřed :0))
Linda Vavříková
Marková
Dotýká se vašeho podnikání současná krize? Ceny vašich zážitků nejsou právě nejnižší... neubývají vám zákazníci?
Naše zážitky se dají koupit už i za 500 Kč, ale máte pravdu, že celkově se jendá o luxusní zboží. Krize se samozřejmě trochu bojíme (hlavně když neumím z dostupných informací zhodnotit, jak vážné to vlastně bude), ale zatím žádný úbytek nesledujeme. Spíš naopak. Doufejme, že to tak bude i o Vánocích, které jsou naše hlavní sezóna.
Linda Vavříková
Lubomír J.
DObrý den, co pro Vás znamenalo ocenění Živnostník roku? Závazek nebo výhodu ve vztahu ke konkurenci? Jaká vlastně byla kriteria?
Dobrý den, hrozně moc. Pomohlo nám zviditelnit nejen firmu, ale především trh se zážitky jako takový. dostali jsme opravdu velký mediální prostor. V první kole hodnotila odbroná porota stav firmy, nápad. V druhém kole hlasovala veřejnost pomocí sms, které podnikání se jí nejvíce líbí. Takže něco jako Cena diváků :0))
Linda Vavříková
Milena K.
Dobrý den, lze si u vás objednat zážitek "na míru"? Když třeba mám konkrétní představu, ale ve vaší nabídce ji nenacházím...?
Dobrý den, to nejde. Je to především proto, že přidat nějaký zážitek trvá poměrně dlouho (především ověření kvality dodavatele a smlouva) a lidé potřebují často dárek rychle. Nicméně, když dostaneme zajímavý tip, klientovi potvrídme, zda ho do nabídky dle našich možností přidáme nebo ne. Častěji si ale klient než aby čekal vybere ze stávající nabídky - téměř vždy najde něco, co udělá jeho obdarovanému radost.
Linda Vavříková
K.S.
Prodáváte zážitky jen v Praze, popř. v Brně, nebo i v jiných regionech? Musí se za vašimi zážitky jezdit, nebo je "dovezete" do místa bydliště?
Dobrý den, zážitky prodáváme hlavně přes internet - doručení je buď emailem (bez dárkového balení, ale za to okamžitě) nebo poštou (1-2 pracovní dny) nebo messengerem (především Praha a Středočeský kraj). Dále si naše zážitky může koupit v Praze v OC Palladium, v Mladé boleslavi v Bondy Centru, v Ostravě v OC Avion, v Liberci v OC Nisa a v Českých Budějovicích v OC Géčko. Zážitky se konají na různých místech po republice, některé u i klienta doma (např. Thajská kuchyně u Vás doma)
Linda Vavříková
Martina
Máte dodavatele zážitků jen z Čech a Moravy, nebo i z ciziny?
Dobrý den, zatím jen z Čech a Moravy a nově i ze Slovenska, protože jsme tam otevřeli v září dceřinou firmu. Zážitky z jiných koutů světa budeme nabízet příští rok, až začne naplno fungovat celosvětová aliance zážitkových firem, kde budeme ČR zastupovat.
Linda Vavříková